گزارش و تحلیل

109 نفر مصدوم در زلزله ی آذربایجان

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / 109 نفر مصدوم در زلزله ی آذربایجان
109 نفر مصدوم در زلزله ی آذربایجان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز یکشنبه چهارم اسفند ماه دو زلزله به بزرگی 5.7 و 5.9 ریشتر استان آذربایجان غربی را لرزاند و 109 مصدوم بر جای گذاشت.

اسپوتنیک- روز یکشنبه چهارم اسفند ماه دو زلزله به بزرگی 5.7 و 5.9 ریشتر استان آذربایجان غربی را لرزاند و 109 مصدوم بر جای گذاشت.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره ی زلزله ی روز گذشته در استان آذربایجان غربی به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

زلزله ای با قدرت 5.7 ریشتر ساعت 9:22 چهارم اسفند ماه، در  استان آذربایجان غربی، خوی و قطور را لرزاند و سپس ساعت 19:30 همان روز زلزله ی دیگری با قدرت 5.9 ریشتر در همان مناطق رخ داد. این لرزش ها در آذربایجان غربی، شهر خوی، بخش های قطو، فیرورق و شهرستان سلماس را تحت تاثیر قرار داد و پس لرزه های آن با آمار بیش از 97 مورد پس لرزه ی بالای 2.5 ریشتر مناطق را درگیر کرد.

زلزله 5.7 ریشتری شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند - اسپوتنیک ایران
زلزله 5.7 ریشتری شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند

وی در ادامه افزود:

بر اساس آمار سازمان اورژانس کشور 109 نفر مصدوم در این زلزله داشتیم که 76 نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند که دو نفر از آنها توسط جمعیت هلال احمر انتقال داده شدند، 33 نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند که باز هم دو نفر توسط جمعیت هلال احمر صورت گرفته، بیشترین آسیب دیدگی ها بر اثر این زلزله در روستاهای میر‌عمر، گرناویک، مخین، زری، چالیان، قطور ، کوتان آباد ، حبش، علیا و سفلی، راویان و ترس آباد بوده.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اقدامات صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر را اینگونه تشریح کرد:

ما تمام مراکز کنترل و هماهنگی عملیاتی مرکز استان و سازمان امداد و نجات را فعال کردیم، به شعب معین شهرستان خوی از جنوب استان فراخوان دادیم، 10 تیم عملیاتی از استان آذربایجان شرقی را فراخوان داده و اعزام کردیم، همچنین یک فروند بالگرد جهت ارزیابی هوایی را به منطقه اعزام کردیم تا گزارشی دقیق تر از آسیب ها و شرایط منطقه داشته باشیم، اقلام زیستی و مواد غذایی را از شعب چالدران، پلدشت، شوط، ماکو و مرکز استان بارگیری کردیم و به مناطق مورد نیاز ارسال کردیم.

وی در رابطه با اقلام زیستی و غذایی ارسالی به منطقه زلزله زده قطور افزود:

2504 دستگاه چادر، 340 موکت، 4230 تخته پتو، 118 شعله والور، 1050 بسته ی غذایی 72 ساعته، 300 قوطی کنسرو، 60 کیلوگرم پودر لباسشویی و از هر کدام از اقلام عدس، قند و شکر 60 بسته به منطقه ی قطور ارسال شد

آقای مرتضی سلیمی اقلام توزیع شده در روستاهای ترس آباد، حبش علیا، حبش سفلی، راویان و چالیان را اینگونه شرح داد:

ما پس از زلزله  242 دستگاه چادر،  224 تخته پتو را به تفکیک در روستا های میر‌عمر 92 چادر، کوتان آباد  66 چادر و 80 تخته پتو، گرناویک 84 چادر و 144 تخته پتو

98 توزیع کردیم و 35 تیم فعال، 177 نفر نیرو و 59 دستگاه خودرو شبانه روزی و بی وقفه در حال کمک به زلزله زدگان این مناطق هستند.

وی در پایان بیان کرد:

ما به صورت مستمر با مرکز هشدار سریع سازمان هواشناسی، مرکز مدیریت راههای کشور و مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت (اورژانس کشور) در ارتباط هستیم و برنامه پاسخگویی اسکان و تغذیه اضطراری در مناطق آسیب دیده را نیز آغاز کردیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала