عمان ارتباط هوایی با ایران را به حالت تعلیق درآورد

© Fotolia / Emmanuel Wuytsعمان ارتباط هوایی با ایران را به حالت تعلیق درآورد
عمان ارتباط هوایی با ایران را به حالت تعلیق درآورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس هوانوردی عمان در بیانیه ای گفت: این کشور ارتباط هوایی با ایران را به دلیل کرونا ویروس متوقف می کند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، دو مورد ابتلا به عفونت کرونا ویروس در عمان گزارش شده بود؛ آنها در دو شهروند کشور که از ایران برگشته بودند ثبت شده است.

ثبت دو مورد ابتلا به کرونا‌ویروس در عمان - اسپوتنیک ایران
ثبت دو مورد ابتلا به کرونا‌ویروس در عمان

این اداره در توییتر گفت: از امروز، ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ و تا اطلاع بعدی این اداره همه پروازهای هواپیمایی را بین عمان و جمهوری اسلامی ایران متوقف می کند.

در ایران ۶۱ مورد عفونت به کرونا ویروس ثبت شده که از این تعداد ۱۲ مورد کشنده بوده است. برای نخستین بار، در ۱۹ فوریه مقامات گزارش دادند که تعدادی آلوده شده اند.

این ویروس در شهر قم، که یک شهر زیارتی برای مسلمانان شیعه است، آغاز شد. به گفته پزشکان، اکثر افراد ساکن شهر یا کسانیکه به این شهر رفته اند آلوده هستند.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. متخصصان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است. شیوع این بیماری را یک اورژانس سازمان بهداشت جهانی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشتند.

تعداد مبتلایان آلوده به سرزمین اصلی چین از ۷۷ هزار نفر فراتر رفته است، ۲۵۹۲ نفر جان باختند، بیش از ۲۴ هزار نفر نیز درمان شده اند.

تعداد عفونت های خارج از چین، براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ، به ۱۷۶۹ نفر رسیده است، ۱۷ نفر جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала