دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد سفر به این استان هشدار داد

© Photo / IRNAدانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد سفر به این استان هشدار داد
دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد سفر به این استان هشدار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن هشدار به سفر مردم به مازندران، از آنها خواست تا فعلا از مسافرت غیر ضروری به این استان خودداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مردم توصیه کرد که به دلیل شیوع ویروس کووید-19(کرونا) در برخی از شهرهای شمالی، از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیز کرده و به توصیه های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در این خصوص توجه کنند. مردم همچنین باید نسبت به این وضعیت، مراقبت های دقیق و پیشگیرانه را به عمل آورند چرا که تنها راه مقابله با این ویروس، فعلا پیشگیری است.

موسوی با اشاره به این که برای کنترل این بیماری همراهی مردم ضروری است، گفت: از آنجائی که چندین مورد از افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در مازندران مشاهده شده است و تجهیزات پزشکی این استان برای پاسخگویی با این بیماران بسیج شده است لذا مسافران عزیز سعی کنند تا زمان دیگری را برای آمدن به مازندران در نظر بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین تاکید کرد: از هم استانی های عزیز هم انتظار داریم تا برای همراهی در کنترل این ویروس از سفر های غیر ضروری به استان های دیگر اجتناب کنند.

عاملی که باعث عدم تولید سالانه 62 میلیون ماسک در بجنورد می شود چیست؟ - اسپوتنیک ایران
عاملی که باعث عدم تولید سالانه 62 میلیون ماسک در بجنورد می شود چیست؟

کروناویروس‌، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت.این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است ، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد. به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала