بهداشت ضعیف، عامل افزایش خطر کروناویروس

© REUTERS / Denis Balibouseسازمان بهداشت جهانی
سازمان بهداشت جهانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در کشورهایی که سیستم بهداشتی ضعیف است، ویروس کرونا خطرناک‌تر است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش مدیرکل سازمان جهانی بهداشت جهانی، موارد ابتلا به کروناویروس که هیچ ارتباط واضحی با منشاء همه گیری ندارند شامل افرادی می‌شود که هیچ سابقه سفر به کشور چین و یا تماس با یک مورد آلوده نداشته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی پیرامون تعداد مبتلایان به کرونا بدون ارتباط با منشاء آن، ابراز نگرانی کرده است.

آدانوم گابریاسوس  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت جهانی گفت:«چین 75 هزار و 565 مورد آلوده به کروناویروس را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده است که شامل دو هزار و 239 مورد فوت بر اثر این بیماری است.

کمک سازمان جهانی بهداشت به ایران جهت شناسایی ویروس کرونا   - اسپوتنیک ایران
کمک سازمان جهانی بهداشت به ایران جهت شناسایی ویروس کرونا

بر اساس داده های موجود، این بیماری در 80 درصد بیماران مبتلا به کروناویروس خفیف است و در 20 درصد بیماران شدید یا بحرانی است. این ویروس در 2 درصد موارد گزارش شده مهلک بوده است.

خطر مرگ برای بیماران مسن زیاد و برای کودکان نسبتا کم است. در خارج از چین، هزار و 200 مورد ابتلا به کروناویروس در 26 کشور و هشت مورد فوت گزارش شده است. بیشترین نگرانی ما در مورد پتانسیل گسترش آلودگی به ویروس COVID-19 در کشورهایی با سیستم بهداشتی ضعیف تر است».

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала