آنتی‌بیوتیک برای شکست مقاوم‌ترین باکتری‌ها

© AP Photo / Victor R. Caivanoآنتی بیوتیک
آنتی بیوتیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای ساخت آنتی‌بیوتیک های جدید از AI algorithm استفاده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت « cleantechnica»، برای ساخت آنتی‌بیوتیک های جدید از AI algorithm استفاده می‌شود.

الکساندر فلمینگ در سال 1928 به کشف پنسیلین دست یافت. با وجود آنکه اساس این کشف را تلاش محققان قبل از او تشکیل می داد، اما همانا او نهایتا توانست با کشف پنسیلین به دریافت جایزه نوبل در طب نایل آید. او در سخنرانی خود هشدار داد که زمانی در آینده باکتری‌ها می توانند به پنسیلین عادت کنند و اثر آن بر باکتری ها کاهش یابد.

امروزه همانا پیشگویی فلمینگ در حال وقوع است. اما هوش مصنوعی می‌تواند در کشف آنتی بیوتیک های جدید بکار آیند. زیرا با کمک هوش مصنوعی زمان  کشف داروی جدید تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

یک گونه باکتری نادر گوشتخوار، چشم زنی را خوردند+عکس - اسپوتنیک ایران
یک گونه از باکتری های گوشتخوار، چشم زنی را خوردند+عکس

محققان دانشگاه ام آی تی برای نخستین بار از هوش مصنوعی برای کشف آنتی بیوتیک‌های جدیدی استفاده کرده‌اند که می‌تواند مقاوم‌ترین باکتری‌ها را شکست دهد.این تیم از هوش مصنوعی برای کشف یک آنتی‌بیوتیک برای کمک به مبارزه با افزایش مقاومت آنتی‌بیوتیکی استفاده کرده‌اند.

برای تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید با استفاده از هوش مصنوعی 6 هزار نوع پیوند مولکولی مختلف از طریق یک سیستم خودآموز رایانه‌ای آزمایش شده است. در آزمایش‌های انجام شده آنتی‌بیوتیک تولید شده از هوش مصنوعی موفق به نابودی دو باکتری بسیار مقاوم به نام‌های Acinetobacter baumannii و Enterobacteriaceae  شده است. احتمالا تا سال 2050 باکتری‌های امروزی در برابر آنتی‌بیوتیک‌های عادی موجود در بازار مقاوم می‌شوند و این مساله زندگی حداقل ده میلیون نفر را به خطر می‌اندازد.

داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) حاکی از آن است که باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک و قارچ‌های مقاوم به ضد میکروبی سالانه باعث 2 میلیون و 800 هزار میلیون عفونت و 35 هزار مرگ در ایالات متحده می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала