عاملی که باعث عدم تولید سالانه 62 میلیون ماسک در بجنورد می شود چیست؟

CC BY-SA 4.0 / IRNA / عاملی که باعث عدم تولید سالانه 62 میلیون ماسک در بجنورد می شود چیست؟
عاملی که باعث عدم تولید سالانه 62 میلیون ماسک در بجنورد می شود چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تقاضا برای خرید ماسک طبی به دنبال پیدایش نگرانی ها از ابتلا به ویروس کرونا، افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وحید جعفری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سپانو الکترونیک شرق گفت: مجوز تولید ماسک پزشکی و محافظ با ظرفیت سالانه 62 میلیون عدد، در مرکز خراسان شمالی صادر شده است اما اجرای آن، معطل دریافت 13 میلیارد ریال تسهیلات ارزانقیمت است. اگر با پرداخت تسهیلات مورد نیاز به فوریت موافقت شود، طرح مزبور امسال عملیاتی و به بهره برداری می رسد.

مرگ بر اثر کرونا در ایران به سیزده مورد رسید - اسپوتنیک ایران
مرگ بر اثر کرونا در ایران به سیزده مورد رسید

وی افزود: در صورتی که در یکی دو روز آتی، 13 میلیارد ریال تسهیلات با بهره پایین تامین شود می توانیم نسبت به ساخت دستگاه ها اقدام کرده و خط تولید را قبل از پایان سال افتتاح کنیم اما تاخیر در این روند، کار را به سال آینده موکول خواهد کرد. در صورت راه اندازی، این تنها کارخانه تولید کننده ماسک در شرق کشور خواهد بود.

جعفری افزود: در طرح مزبور، کارخانه تولید ماسک با 27 میلیارد ریال سرمایه گذاری، راه اندازی می شود که 13 میلیارد ریال آن تسهیلات و مابقی آورده خود سرمایه گذار است. محصول تولیدی در صورت اشباع نیاز داخل، قابلیت صدور به خارج از کشور را نیز خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم با اشاره به صدور مجوز تولید 62 میلیون عدد ماسک پزشکی و محافظ در بجنورد، گفت: مجوز تولید 20 میلیون ماسک محافظ پزشکی، 22 میلیون ماسک یکبار مصرف پزشکی و 20 میلیون ماسک محافظ گرد و غبار با طی چرخه امور اداری، یک روزه صادر شد.

رضا فیروزه اظهار داشت: از سرپرستی های شعب بانکی استان خواسته شده در تامین اعتبار این سرمایه گذار بخش خصوصی که فرصت اشتغال هم ایجاد کرده، دریغ نکنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала