استاندار قم اعلام کرد که شهر قرنطینه نمی شود

© Sputnikاستاندار قم اعلام کرد که شهر قرنطینه نمی شود
استاندار قم اعلام کرد که شهر قرنطینه نمی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استاندار قم با موثر ندانستن راهکار قرنطینه قم برای مقابله با ویروس کرونا گفت: این استان قرنطینه نمی شود و ما باید دنبال راهکارهای کارآمدتری برویم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بهرام سرمست، استاندار قم با موثر ندانستن راهکار قرنطینه قم برای مقابله با ویروس کرونا گفت: این استان قرنطینه نمی شود و ما باید دنبال راهکارهای کارآمدتری برویم.

وی با بیان اینکه از مردم انتظار داریم با رعایت بهداشت فردی به کنترل این بیماری کمک کنند، افزود: تجربه کشور چین در خصوص قرنطینه موفق نبوده و در ابتدای انتشار خبر شیوع کرونا در قم هم موضوع قرنطینه مطرح شد و نظرها نیز متفاوت بود.

مرگ بر اثر کرونا در ایران به سیزده مورد رسید - اسپوتنیک ایران
مرگ بر اثر کرونا در ایران به سیزده مورد رسید

استاندار قم تصریح کرد: اگر بخواهیم در قم قرنطینه که عملاً امکان‌پذیر نیست را اجرا کنیم، باید جامعه هدف را روشن کنیم ولی برای همه جمعیت نمی‌توان قرنطینه را اجرا کرد.

سرمست با تأکید بر اینکه بهترین اقدام این است که مردم در خانه‌ها بمانند، گفت: مردم باید خودشان‌ را از هرگونه اجتماع دور نگه‌دارند و حداقل حضور را داشته باشند و بهترین و به رسمیت شناخته شدن ترین راه نیز همین است. تاکنون نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ای برای قرنطینه قم نداده و حتی مسئولان بهداشتی استان نیز چنین توصیه و درخواستی را نداشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала