کدام کشورها مرزهای خود با ایران را بستند؟

CC BY-SA 4.0 / IRNA / کدام کشورها مرزهای خود با ایران را بستند؟
کدام کشورها مرزهای خود با ایران را بستند؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، 5 کشور همسایه مرزهای خود با ایران را بستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مرز جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکیه در این نقطه ظهر امروز، چهارم اسفند بسته شد و هیچ‌گونه تردد مسافری یا کامیونی وجود ندارد.

صادق نامدار ظهر امروز ترکیه مرز خود را در این نقطه مرزی (مرز بازرگان) بست. 

اظهارات مهم حسن روحانی درباره کرونا  - اسپوتنیک ایران
اظهارات مهم حسن روحانی درباره کرونا

وی با اشاره به اینکه ترکیه مرز مشترک خود با جمهوری خودمختار نخجوان را هم بسته است، افزود: پس از این اقدام ترکیه، تمامی مسافران در دو طرف مرز تبادل شدند و هیچ مسافری در نقطه صفر مرزی نماند.

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام داشت که مقامات این کشور روز یکشنبه تصمیم گرفتند ارتباطات هوایی و زمینی با ایران را به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف کنند.

در پی فوت 8 بیمار مبتلا به بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ در ایران، ترکیه مرزهای زمینی و ریلی خود با ایران را بسته و از ساعت هشت امشب (به وقت محلی) پروازها از مبدا ایران را لغو کرده است. گرجستان هم پروازهای ایران را معلق کرده است.

ارمنستان، پاکستان، عراق و ترکیه نیز تدابیر بهداشتی در مرزهای خود با ایران قرار دادند. سفارت افغانستان در ایران در اطلاعیه‌ای گفته تا اطلاع ثانوی ارایه خدمات کنسولی را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

گفتنی است امروز، سخنگوی رسمی وزارت بهداشت ایران، کیانوش جهانپور گفت: تعداد کل موارد تایید شده از عفونت کروناویروس در ایران به 43 مورد افزایش یافته است که از این تعداد هشت مورد فوت شده اند. در میان موارد تحت بررسی و تحت نظر تا پیش از ظهر امروز که نتایج قطعی آزمایشگاهی آن نیز به دست ما رسیده، تعداد 15 نفر جدید مبتلا به ویروس کرونای جدید شناسایی شدند که از این تعداد 7 نفر در قم، 4 نفر در تهران، 2 نفر در گیلان و یک نفر در استان مرکزی و یک نفر در تنکابن بوده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала