عملیات قاطع ترکیه در سوریه

© Mustafa Kamaci/Presidential Press Office/Handout via REUTERS اردوغان
 اردوغان   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اردوغان: نبرد سخت است و افراد ما کشته می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «ان تی وی»، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز 22 فوریه اعلام نمود که عملیات کشور در سوریه قاطعانه‌تر خواهد بود.

وی در ادامه افزود:« نبرد سخت است و افراد ما کشته می‌شوند. ما گام های قاطعانه تری برخواهیم داشت. ترکیه سناریوهای کشورهای بزرگ را نخواهد پذیرفت».

روز 21 ماه فوریه گفتگوی تلفنی رئیس جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین انجام شد. در این گفتگوی تلفنی، اردوغان بر ضرورت بازدارندگی نیروهای بشار اسد در ادلب و ممانعت از بروز فاجعه انسانی تأکید کرده بود. رئیس جمهور روسیه در رابطه با عملیات خشونت‌آمیز گروه های افراطی در ادلب ابراز نگرانی کرده بود.

اسد: ارتش سوریه به آزادسازی حلب و ادلب را ادامه خواهد داد - اسپوتنیک ایران
اسد: ارتش سوریه به آزادسازی حلب و ادلب را ادامه خواهد داد

شبه‌نظامیان طرفدار ترکیه با حمایت توپخانه ارتش ترکیه روز 20 ماه فوریه به مقابله با نیروهای ارتش سوریه در نیرب پرداختند. جنگنده های «سو-24» روسیه با حمله به تروریست ها، به نیروهای سوریه کمک کرد تا با موفقیت حملات آنها را دفع  کنند. از ترکیه خواسته شد دست از حمایت تروریست ها و تحویل تسلیحات به آنها بردارد.

روسیه ، ایران و ترکیه در ماه مه سال 2017 در آستانه (اکنون نورالسلطان) درباره ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه به توافق رسیدند . سه منطقه در سال 2018 تحت کنترل دمشق بودند. چهارمین منطقه واقع در استان ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه ، حماه و حلب،  بیشتر آن در دست تروریست های جبهه النصره (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه)  بود.

در سپتامبر سال 2018 ، مسکو و آنکارا در سوچی توافق نامه ای برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب که در آن بیش از ده گروه مختلف وجود دارد، امضا کردند. بزرگترین آنها اتحادیه گروه های طرفدار ترکیه «جبهه آزادیبخش ملی» و «جبهه النصره»  هستند که در کل حدود 30 هزار شبه نظامی در آنها عضویت دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала