رزمایش آمریکا برای تمرین حمله هسته ای به روسیه

© Depositphotos.com / Curraheeshutterرزمایش آمریکا برای تمرین حمله هسته ای به روسیه
رزمایش آمریکا برای تمرین حمله هسته ای به روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد آمریکا رزمایش "کوچکی" برای مقابله با حمله هسته ای احتمالی روسیه به اروپا و حمله تلافی جویانه ایالات متحده اجرا کرد.

به گزارش اسپوتنیک این سخنگو گفت: "سناریو رزمایش ها شامل شرایط احتمالی غیر عادی در اروپا است  که در آنجا جنگی با روسیه در جریان است و روسیه تصمیم می گیرد بطور محدود از سلاح های هسته ای کم قدرت علیه یک تاسیسات در قلمرو ناتو استفاده کند."

سخنگوی وزارت دفاع امریکا افزود: در چنین شرایطی وزیر دفاع و سپس رئیس جمهور در قضیه مداخله می کنند "و در نهایت تصمیمی درباره نحوه پاسخگویی گرفته می شود."

واکنش ایالات متحده در طول تمرینات شبیه سازی شد ، که طی آن واشنگتن "با حمله هسته ای علیه روسیه واکنش نشان داد". به گفته وی ، در طول این تمرینات ، مارک اسپر ، وزیر دفاع امریکا  تصور لازم را درباره چگونگی واکنش ایالات متحده در یک وضعیت مشابه دریافت کرد.

نمایندگان کنگره ایالات متحده نیز در این تمرینات شرکت کردند تا درک کنند که "چگونه ارتباطات در جریان یک بحران هسته ای انجام می شود".

تسلیحات جدید روسیه، آمریکا را هراسان کرده است - اسپوتنیک ایران
تسلیحات جدید روسیه، آمریکا را هراسان کرده است

این در حالی است که سخنگوی پنتاگون پیش از این روز جمعه گفته بود  آمریكا هیچ برنامه ای برای استقرار موشک های هسته ای كم قدرت در اروپا ندارد. وی اطمینان داد که "پاسخ آمریکا به تخلف روسیه" غیر هسته ای خواهد بود و توضیح داد که صحبت درباره موشک های بالستیک دارای چنان بردی  خواهد بود که معاهده INF (پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد) اجازه می دهد.

در اوایل ماه فوریه ، سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه گفت كه  وی وزیر امور خارجه آمریكا را به صدور بیانیه ای درباره غیر مجاز بودن جنگ هسته ای دعوت كرده است. وی افزود: واشنگتن قول داد كه به زودی پاسخ بدهد و ابراز امیدواری كرد این پاسخ مثبت باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала