دستگیری افرادی در پی خرید و فروش رأی در انتخابات ایران

© Photo / IRNAبازداشت
بازداشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی خرید و فروش آرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران تعداد بسیاری بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سید حسین حسن نژاد، رئیس ستاد انتخابات مازندران در نشست ستاد انتخابات این استان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در چند شهرستان گزارش‌هایی در خصوص خرید و فروش آرای داشتیم، افزود: با همکاری فرمانداران، هیئت نظارت و بازرسی و دستگاه قضائی و امنیتی ۳۹ نفر از کسانی که اقدام به خرید و فروش رأی می‌کردند و یا قصد انجام آن را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری ۳۰ نفر در ارتباط با خرید و فروش رأی در ایران - اسپوتنیک ایران
دستگیری ۳۰ نفر در ارتباط با خرید و فروش رأی در ایران

وی با اظهار اینکه در مجموع فضای عمومی شهرهای استان مطلوب است، افزود: در برخی شعبه‌ها که ذهنیت خرید و فروش رأی وجود داشت، رصدهای نظارتی را افزایش دادیم.

همچنین در چالوس، محمدناصر زندی، فرماندار این شهر با تائید دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش آرای مردمی در این شهرستان، گفت‌: این افراد که غیر بومی هستند به اتهام  دادن رای به نامزدی خاص در بخش مرزن آباد از توابع این شهرستان بازداشت شدند.

محمدناصر زندی گفت: اگرچه از نظر قانونی افراد غیر بومی برخلاف انتخابات شوراهای شهر و روستا می توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و رای دهند ، ولی طبق گزارش های رسیده از دادگاه مرزن آباد سرنشیان این خودروها علاوه بر رای دادن به نامزدهای خاص ، همچنین ماموریت خرید و فروش آرای مردم را هم داشتند که خوشبختانه با پیگیری دستگاه قضایی و مسئولان امنیتی و انتظامی شناسایی و دستگیری شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала