افشای حقیقت درباره فاجعه تغییر آب و هوا در جهان

© AP Photo / David Goldmanاز جزئیات وحشتناک ترین فاجعه در کره زمین پرده برداشته شد
از جزئیات وحشتناک ترین فاجعه در کره زمین پرده برداشته شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه روچستر در ایالات متحده به این نتیجه رسیده اند که میزان گاز گلخانه ای متان تولید شده توسط انسان مدت طولانی است که کمتر از مقدار واقعی آن جلوه داده می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Phys.org ، براساس برآوردهای جدید ، میزان انتشار گازهای گلخانه ای توسط انسان که باعث گرمایش جهانی می شوند ، در واقع 25 تا 40 درصد بیشتر از مقادیر پیش بینی شده در سابق است.

Global warming - اسپوتنیک ایران
ضرر دو میلیارد دلاری گرمایش جهانی برای اقتصاد جهانی

پژوهشگران میزان ایزوتوپ های کربن 14 در جو زمین در بیش از 200 سال پیش را اندازه گیری کردند ، برای این کار ، آنها نمونه های یخ از جزیره گرینلند را که حاوی حباب های هوای آن زمان بود ، تجزیه و تحلیل کردند. معلوم شد که تا سال 1870 تقریباً تمام متان موجود در هوا منشأ بیولوژیکی داشت. اما این میزان یعنی میزان گاز طبیعی متان پس از انتشار گازهای ناشی از فعالیت انسان در رابطه با مصرف سوخت های فسیلی رو به کاهش گذاشت. در حال حاضر ، میزان انتشار گازهای طبیعی ده برابر کمتر از رقمی است  در مطالعات قبلی گزارش شده بود.

متان دومین گاز بزرگ گلخانه ای در گرمایش جهانی بعد از دی اکسید کربن است. به طور متوسط ​​، 9 سال در جو زمین باقی می ماند ، که بسیار کمتر از دی اکسید کربن است. کاهش انتشار متان ناششی از فعالیت انسان یکی از راههای مؤثر برای مقابله با فاجعه آب و هوایی قریب الوقوع  است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала