برتری های جنگنده روسی سوخو ـ 35 نسبت به جنگنده آمریکایی F-15EX

© Sputnik / Vitaliy Ankovبرتری های جنگنده روسی سوخو ـ 35 نسبت به جنگنده آمریکایی F-15EX
برتری های جنگنده روسی سوخو ـ 35 نسبت به جنگنده آمریکایی F-15EX - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان نشریه Military Watch به این نتیجه رسیده اند که جنگنده روسی نسل 4 ++ سوخو ـ 35 برتر از جنگنده آمریکایی F-15EX است.

به گزارش اسپوتنیک، هر دو جنگنده سوخو ـ 35 و F-15EX - در مناقصه نیروی هوایی هند برای خرید هواپیماهای جنگی شرکت می کنند. نویسندگان مقاله بر این باورند که این هواپیماها شانس پیروزی در مناقصه را دارا هستند اما هواپیمای روسی به دلیل داشتن تعدادی از مزایا نسبت به رقیب آمریکایی ،  قابل توجه بیشتر است.

رونمایی از پرواز جنگنده جدید سوخو 35 اس روسیه + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
رونمایی از پرواز جنگنده جدید سوخو 35 اس روسیه + ویدئو

به گفته کارشناسان ، علی رغم اینکه F-15EX با داشتن سرعت 2.5 برابر سرعت صوت، سرعت بالاتری نسبت به سوخو ـ 35 (2.25 برابر سرعت صوت) دارد ، هواپیماهای روسی به رادار قدرتمند تر Irbis-E مجهز شده اند.

علاوه بر این ،  سوخو ـ 35 به سلاح های مدرن تری مجهز شده است که امکان ردیابی حداکثر 30 و اصابت به 8 هدف هوایی را می دهد. همچنین جنگنده آمریکایی بر خلاف حریف روسی ، نمی تواند به  داشتن موشک هایپرسونیک در زرادخانه خود افتخار کند.

جنگنده سوخوـ 35 برای به دست آوردن و حفظ برتری هوایی، پشتیبانی هوایی از سربازان در درگیری های دارای هر مقیاسی و محاصره منطقه جنگی ساخته شده است. این هواپیمای مدرن قادر به استفاده از تمامی سلاح های تاکتیکی مدرن و پیشرفته از جمله موشک های "هوا به هوا" و همچنین "هوا به سطح" است.

F-15EX - آخرین مدل جنگنده دو سرنشینی آمریکایی  F-15E Strike Eagleاست . این هواپیما به 22 موشک هوا به هوا مسلح  بوده و دارای وسایل مدرن اویونیک و رادار AESA است. در ژانویه سال 2020 ، نیروی هوایی ایالات متحده خرید اولین جنگنده های  F-15EX را آغاز کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала