واکنش کاربران به شیوع کرونا در ایران و عدم صداقت مسئولین در این رابطه +عکس، ویدئو

© AP Photo / Xiong Qi / Xinhuaآخرین آمار جان باختگان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در چین
آخرین آمار جان باختگان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در چین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تایید دو نمونه مثبت کرونا در ایران بر اساس آزمایشات اولیه و پنهان کردن این موضوع از مردم با واکنش‌های زیادی همراه شد‌.

به گزارش اسپوتنیک، انتشار اخبار فوت مبتلایان ویروس کرونا در ایران که دو مرد با سن بالا و از دو بخش متفاوت شهر قم بودند، واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت و غالب کاربران به دلیل پنهان‌کاری مسئولین و نداشتن صداقت در این‌باره از آنان انتقاد کردند.

View this post on Instagram

A post shared by #karmania_hod hod_khabar_resan (@karmanianews) on

شاهین صمدپور مستندساز فعال در فضای مجازی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود در رابطه با مرگ دو نفر به علت ویروس کرونا به تندی انتقاد کرد و چنین نوشت:
«بالاخره کرونا به ایران رسید اما باز هم مسئولین مربوطه طبق روال همیشه در انتشار اخبار واقعی صداقت به خرج نمی‌دهند و خبرها پر از تناقض است.
یک: اول صبح اعلام شد دو نفر در قم به کرونا مبتلا شدند.
دو: چند ساعت قبل اعلام شد هر دو نفر به دلیل سن بالا فوت شدند.
سه: آقایان مسئول وزارت بهداشت یعنی همین امروز که شما فهمیدید این دو نفر کرونا دارند، دقیقا همین امروز هم هر دو فوت شدند؟ یا شما از قبل می‌دانستید و مخفی کرده بودید و امروز فوت شدند، خبر دادید؟
چهار: اصلا امروز فوت شدند یا قبلا فوت شده بودند اما امروز اعلام کردید؟
پنج: مشاور وزیر بهداشت گفته است که هیچ مورد دیگری از ابتلا به کرونا در ایران وجود ندارد، با توجه به اینکه این دو نفر هیچ سفر خارج از کشوری هم نداشتند پس به چه شکل مبتلا شدند؟
بعد همین مسئولین، همین اخبار بیست و سی فردا گزارش تهیه می‌کنند و می‌گویند که مردم به شایعه‌های فضای مجازی توجه نکنند!
آقایان مسئول شایعه زمانی بوجود می‌آید که مردم احساس کنند واقعیتی از آنها پنهان می‌شود.»

View this post on Instagram

A post shared by Shahin Samad poor شاهین صمدپور (@shahinsamadpoor) on

کاربران در صفحات اجتماعی نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند وقتی براساس آمار منتشر شده دو درصد از افرادی که به ویروس جدید ‎کرونا مبتلا شده‌اند، فوت کرده‌اند و بر همین اساس، وقتی که دو نفر در ایران بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند، به احتمال زیاد ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در سطح جامعه داریم و با تردد این افراد در جامعه فاجعه رخ خواهد داد. برخی از این کاربران معتقدند خطرناک‌تر از کرونا تیم مدیریت بحران است که هیچ‌‌گاه مفید فایده نبوده و مردمی که همیشه در بحران زندگی می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

برخی از کاربران عنوان می‌کنند کرونا در اصفهان و شیراز کشته داده است اما اجازه اطلاع رسانی به مردم داده نشد و در حال حاضر ستاد مدیریت بحران استان شیراز در حالت آماده باش است. و چرا باید این موضوع جدی گرفته نشود و آن را کتمان کرد، آیا جان مردم بی‌ارزش است؟!
جمعی از کاربران دلیل این پنهان‌کاری را نزدیک بودن روز انتخابات در ایران عنوان می‌کنند و برخی آن را عادت همیشگی مسئولین ایرانی می‌دانند که بارها در موارد مختلف پنهان‌کاری داشته و بر مردم ایران پوشیده نیست.

View this post on Instagram

A post shared by آخرین خبر (@akharinkhabar) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала