آیا نام ایران روز جمعه در لیست سیاه FATF قرار خواهد گرفت؟

© Photo / FATFآیا نام ایران روز جمعه در لیست سیاه FATF قرار خواهد گرفت؟
آیا نام ایران روز جمعه در لیست سیاه FATF قرار خواهد گرفت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد کارگروه ویژه اقدام مالی در زمینه مبارزه با پولشویی (FATF) قصد دارد ایران را به طور دائم در لیست سیاه کشورهایی قرار دهد که با این سازمان همکاری کافی ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی خاطرنشان می سازد ، این تصمیم می تواند روز جمعه در نشست کشورهای عضو FATF در پاریس گرفته شود و به انزوایبیشتر اقتصاد ایران منجر شود.

پیش از این ،  FATF برای تصویب کنوانسیون های بین المللی مبارزه با پولشویی و تدین آیین نامه ها و برنامه ملی اقدامات مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم ، تا ماه فوریه سال جاری به ایران مهلت داده بود.

نایب رییس مجلس ایران: اگر با FATF موافقت نشود، نمی توان تحریم ها را دور زد - اسپوتنیک ایران
نایب رییس مجلس ایران: اگر با FATF موافقت نشود، نمی توان تحریم ها را دور زد

طبق اطلاعات موجود در وب سایت FATF ایران به همراه کره شمالی ، در حال حاضر در لیست Call for action (فراخوان برای اقدام) قرار دارد.

براساس آخرین گزارش FATF در اکتبر ، موسسات مالی باید در معاملات با شرکای ایرانی "دقت کافی را به عمل آورند".

سطح بعدی مجازات های FATF (که قبلاً در مورد کره شمالی اعمال شده) توصیه به همه کشورها برای "انجام  اقدامات مؤثر و تحریم های مالی هدفمند" است.

تصمیم FATF به این معنا خواهد بود که تمام عملیات مالی با ایران  مورد سوء ظن قرار گرفته و این باعث افزایش فشار بر شرکت ها و بانک ها به منظور متوقف کردن هرگونه عملیات مالی با شرکای ایرانی خواهد شد.

در سالهای اخیر ، دولت ایران برای اجرای توصیه های FATF تلاش کرده اما نیروهای محافظه کار مخالف چنین اقداماتی هستند.

روزنامه وال استریت ژورنال  متذکر می شود گنجاندن ایران در لیست سیاه FATF با تلاش های ایالات متحده برای اعمال تحریم ها علیه ایران مطابقت دارد تا تهران  مجبور شود حمایت خود از گروه های تروریستی را متوقف کرده و از ایجاد سلاح هسته ای دوری کند.

سازمان بین المللی FATF به همراه لیست سیاه ، دو لیست دیگر از کشورهایی را تهیه می کند که میزان بالایی از خطر ارتکاب جرایم مالی را دارند.

 




نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала