آمادگی مارشال حفتر برای توقف نبردها در صورت خروج نیروهای ترکیه از لیبی

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Командующий Ливийской национальной армией Халифа Хафтар
Командующий Ливийской национальной армией Халифа Хафтар - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارشال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی (LNA) از آمادگی خود برای متوقف کردن عملیات جنگی در صورت خروج مزدوران سوری از لیبی و قطع ارسال تسلیحات از ترکیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، خلیفه حفتر گفت: "آتش بس در نتیجه اجرای چندین شرط  برقرار می شود ... خروج مزدوران سوریه و ترکیه ، قطع ارسال تسلیحات از ترکیه به طرابلس و از بین رفتن گروه های تروریستی (در طرابلس)."

ماجرای قاچاق تانک از ترکیه به لیبی  - اسپوتنیک ایران
ماجرای قاچاق تانک از ترکیه به لیبی

پس از سرنگونی و قتل فجیعانه معمر قذافی، رهبر وقت در سال 2011 ، لیبی عملاً از حالت یک کشور متحد خارج شد. اکنون عملاً دو حکومت در این کشور وجود دارد:  پارلمان انتخاب شده توسط مردم در شرق و در پایتخت طرابلس،  در غرب لیبی، دولت وفاق ملی ، که با حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است. مقامات بخش شرقی این کشور به طور مستقل از طرابلس فعالیت کرده و با ارتش ملی لیبی به فرماندهی مارشال خلیفه حفتر همکاری می کنند.

ششمین کنفرانس حل و فصل مسئله لیبی 19 ژانویه در برلین برگزار شد. نمایندگان روسیه ، آمریکا ، ترکیه ، مصر ، اتحادیه اروپا ، سازمان ملل و سایر کشورها به آن دعوت شده بودند. شرکت کنندگان متعهد شدند که به مداخلات خارجی در این درگیری پایان دهند و از تحریم تحویل تسلیحات به  لیبی حمایت کردند. علاوه بر این ، آنها از طرفین درگیری خواستند تا توافق آتش بس دائمی منعقد کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала