عواقب حملات ترکیه به خاک سوریه + ویدئو

© Sputnik / Dmitry Shorkov ادلب
 ادلب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توپخانه ترکیه ادلب سوریه را مورد آتشباری قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، در ویدئوی منتشره در شبکه‌های اجتماعی خانه های ویران و اجساد زیر آوارها بخوبی دیده می شود. این حملات به کشته شدن افراد غیرنظامی منجر شد. در بین آنها جسد کودکی دیده می شود.

شبه‌نظامیان طرفدار ترکیه با حمایت توپخانه ارتش ترکیه روز 20 ماه فوریه به مقابله با نیروهای ارتش سوریه در نیرب پرداختند. جنگنده های «سو-24» روسیه با حمله به تروریست ها، به نیروهای سوریه کمک کرد تا با موفقیت حملات آنها را دفع  کنند. از ترکیه خواسته شد دست از حمایت تروریست ها و تحویل تسلیحات به آنها بردارد.

چندی پیش سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری اعلام نمود که روسیه در ادلب سوریه از ارتش این کشور پشتیبانی می کند، و ارتش سوریه فقط به تحریکات مخالفان پاسخ می دهد.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که هنوز نوار امنیت در منطقه ادلب ایجاد نشده است. علاوه بر این، شلیک ها به  مواضع ارتش سوریه، اهداف غیرنظامی و تلاش برای حمله به پایگاه نیروی هوایی حمیمیم ادامه دارد.  نیروهای مسلح سوریه با تأکید مجدد بر تعهد خود در مورد توافق های اصلی ادلب، از جمله توافق نامه آتش بس، به چنین تحریکات غیرقابل قبول پاسخ می دهند.ما از آنها در این امر حمایت می کنیم.

از سوی دیگر، روسیه اعلام نمود که مسکو درصدد است با ادامه تماس های کاری خود با ترکیه مانع از وخیم تر شدن اوضاع در ادلب شود.

از سوی دیگر رئیس جمهور گفت:ما ادلب را به رژیم (سوریه) واگذار نخواهیم کرد، اما دمشق هنوز عزم ما را درک نمی کند. ما مصمم هستیم که ادلب را به هر قیمتی که شده، به مکانی امن برای غیر نظامیان و ترکیه تبدیل کنیم.

روسیه ، ایران و ترکیه در ماه مه سال 2017 در آستانه (اکنون نورالسلطان) درباره ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه به توافق رسیدند . سه منطقه در سال 2018 تحت کنترل دمشق بودند. چهارمین منطقه واقع در استان ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه ، حماه و حلب،  بیشتر آن در دست تروریست های جبهه النصره (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه)  بود.

در سپتامبر سال 2018 ، مسکو و آنکارا در سوچی توافق نامه ای برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب که در آن بیش از ده گروه مختلف وجود دارد، امضا کردند. بزرگترین آنها اتحادیه گروه های طرفدار ترکیه «جبهه آزادیبخش ملی» و «جبهه النصره»  هستند که در کل حدود 30 هزار شبه نظامی در آنها عضویت دارند.

ارتش سوریه در تاریخ 26 ژانویه 2020 در ارتباط با گلوله باران دائمی مناطق مسکونی حلب از سوی تروریست‌ها که منجر به کشته شدن ده ها غیرنظامی شد، پیشروی در غرب این شهر  را آغاز کرد.

آنکارا و برخی از شرکای آن در شرایط متشنج شدن اوضاع در ادلب ، دمشق و مسکو را به حمله به اهداف غیر نظامی و ارتش ترکیه متهم می کنند. روسیه و سوریه بارها اظهار داشته اند که علت بی ثباتی در منطقه اقدامات تروریست ها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала