پیدا شدن دو فرد مشکوک دیگر به کرونا در ایران

© Photo / IRNAقانل ویروس کرونا معرفی شد
قانل ویروس کرونا معرفی شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مازندران می‌گوید: 2 فرد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان بابل شناسایی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر  مصطفی جوانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : این دو فرد هم اکنون در قرنطینه قرار دارند و نمونه گیری از آنها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تا قبل از مشخص شدن نمونه گیری از این دو فرد نمی توان به طور دقیق در مورد ابتلاء آنها به ویروس کرونا اظهار نظر دقیقی داشت.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دادن اطلاعات بیش از این در مورد بیماران مشکوک به کرونا در حوزه استحفاظی این دانشگاه خودداری کرد.

مازندران دو دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت مجزا در بابل و ساری دارد که دانشگاه بابل منفک از دانشگاه علوم پزشکی مازندران مستقر در ساری فعالیت می کند.

پیش از این معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرده بود که هیچ موردی از بیماری ویروسی کرونا در حوزه استحفاظی این دانشگاه مشاهده نشده است.

مبتلایان کرونا ویروس ایرانی با مردم چین در تماس نبودند - اسپوتنیک ایران
مبتلایان کرونا ویروس ایرانی با مردم چین در تماس نبودند

یادآور می شود در 31 دسامبرسال گذشته ، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو)  در شهر ووهان، استان هوبی آگاه کردند. دیرتر کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را نوع جدید ویروس کرونا  اعلام کردند. تاکنون دو مورد ازابتلا به نوع جدید ویروس کرونا  در روسیه کشف شده است که هر دو بیمار، شهروند چین بودند. . این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند. بیشتر کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند. باید توجه داشت که هیچ کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند. بنابراین در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود.علاوه بر چین، موارد ابتلا به این بیماری در 23 کشور دیگر مشاهده  شده است. سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری کرونا ویروس را یک وضعیت اورژانس بین المللی در جهان تشخیص داده است. به دنبال شیوع گسترده این ویروس جدید، دولت ایران چندی پیش  تصمیم گرفت پروازهای بین چین و ایران را متوقف کند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала