ماجرای قاچاق تانک از ترکیه به لیبی

© AP Photo / Turkish Military/Pool Photoماجرای قاچاق تانک از ترکیه به لیبی
ماجرای قاچاق تانک از ترکیه به لیبی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایتالیا ناخدای یک کشتیِ باری لبنانی را به ظن قاچاق بین المللی ادوات نظامی به لیبی بازداشت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شیعه نیوز، مقامات بندری ایتالیا مشکوک اند که کشتی بانا که با پرچم لبنان تردد می کند تانک، راکت و دیگر تسلیحات سنگین و سبک نظامی را از ترکیه به لیبی قاچاق می کرده است.

ناخدای این کشتی روز پنجشنبه وقتی بازداشت شد که یکی از ملوانانش اطلاعاتی را درباره ٔ قاچاق سلاح و نیز ارتباط کاپیتان با مقامات نظامی ترکیه در اختیار ایتالیا گذاشت.

 ارتش ملی لیبی: کشتی ترکیه ای حامل سلاح در طرابلس منهدم شد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
ارتش ملی لیبی: کشتی ترکیه ای حامل سلاح در بندر طرابلس منهدم شد+ویدیو

این ملوان لبنانی که ضمن دادن اطلاعات خواستار پناهندگی ایتالیا شده، به مقامات پلیس ساحلی گفت شماری تانک و دیگر ادوات نظامی، که در بندر ترکیه بارِ کشتی شده بوده، در طرابلس تخلیه شده است.

وی همچنین گفته است حدود ۱۰ مأمور ترکیه، از جمله چند افسران نظامی، از مِرسین ترکیه تا طرابلس سوارِ کشتی بوده اند و انتقال تسلیحات سنگین را تحت نظر داشته اند.

از سوی دیگر مقامات فرانسه نیز چندی پیش متوجه فعالیت مشکوک این کشتی شده بودند و ناو هواپیمابر شارل دو گل اواخر ماه گذشتهٔ میلادی برای مدتی این کشتی را زیر نظر گرفته بود.

مهری ابومهری، تاجر لبنانی و صاحب کشتی بانا هرگونه اتهام قاچاق سلاح به لیبی را منکر شده است.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ مهری ابو مهری را به ظن پولشویی و کمک مالی به حزب الله لبنان تحریم کرده بود، اما  وی چندی بعد از سیاههٔ تحریم ها خارج شد.

ترکیه که تا کنون از دولت فائز سراج در لیبی حمایت کرده، در هفته های گذشته به پشتیبانی تسلیحاتی آشکار از دولت وی در برابر نیروهای خلیفه حفتر، روی آورده است. در حالی که نیروهای حفتر کنترل بخش نفت خیز لیبی را در اختیار دارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала