رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: وضعیت ویروس کرونا در ایران بحرانی نیست

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد که وضعیت ویروس کرونا در ایران بحرانی نیست و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت ویروس کرونا در ایران بحرانی نیست و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: وضعیت بحرانی نیست و آمار پایین بوده و نیازی به قرنطینه در شهر قم نیست. کلیه اقدامات لازم  از جمله خرید لوازم لازم پیش بینی شده و یکی از بیمارستان ها کاملاً مجهز شده است.

آیا پروازهای ایران به چین همچنان برقرار است؟ - اسپوتنیک ایران
آیا پروازهای ایران به چین همچنان برقرار است؟

به گفته قدیر در حال حاضر نیازی به استفاده از ماسک نیست و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

گفتنی است که در ایران مبتلا شدن 5 نفر به ویروس كرونا رسما تایید شده که دو مورد از آنها جان خود را از دست داده اند. روز چهارشنبه 19 فوریه، مقامات ایران از مرگ دو نفر نفر بر اثر ویروس کرونا در قم خبر دادند.

وزارت بهداشت ایران نیز روز پنجشنبه سه مورد جدید از ویروس کرونا (دو مورد در قم و یک مورد در اراک) خبر داد.

شایان ذکر است، در 31 دسامبر سال گذشته ، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع نوع ناشناخته ای از ذات الریه  در شهر ووهان، استان هوبی آگاه کردند. دیرتر کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را نوع جدید ویروس کرونا  شناسایی کردند. تاکنون دو مورد از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا  در روسیه کشف شده است که هر دو بیمار، شهروند چین بودند. . این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند. بیشتر کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند. باید توجه داشت که هیچ کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала