کشف نخستین مورد ابتلا به ویروس مرس کرونا در قطر

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کشف نخستین مورد ابتلا به ویروس مرس کرونا در قطر
 کشف نخستین مورد ابتلا به ویروس مرس کرونا در قطر  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس نوع "مرس" در قطر تشخیص شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت قطر اعلام کرد که اولین مورد کرونا ویروس از نوع MERS «سندروم تنفسی خاور میانه» در قطر تشخیص شده است. این دومین مورد ابتلا به این ویروس در طی دو سال گذشته است. 

یوآن چین - اسپوتنیک ایران
کرونا ویروس، یوآن ها را نابود کرد

وزارت بهداشت قطر در بیانیه ای گفت: "فرد مبتلا به کرونا ویروس مرد 65 ساله قطری است که برای دریافت کمک های پزشکی و درمان لازم؛ در بیمارستان بستری شده است".

در عین حال وزارت بهداشت قطرتصریح كرد: "مرس یک بیماری تنفسی حاد است كه یكی از انواع کرونا ویروس ها باعث ایجاد آن می شود و این ویروس از كروناویروس جدید باعث اپیدمی فعلی ذات الریه در چین و فراتر از آن شده است؛ نظر به مبدأ عفونت، نحوه سرایت و شدت آن متفاوت است.

وزارت بهداشت قطر به شهروندان توصیه كرد كه از تماس با شترها كه منبع ویروس MERS هستند، خودداری شود. مقامات بهداشت قطر تأکید کردند که "هیچ موردی از نوع جدید کرونا که از ماه دسامبر در چین شناسایی شد، در قطر تشخیص نشده است.

کرونا ویروس «مرس» گونه ای جدیدتر از این ویروس است که در سپتامبر سال 2012 در مردی 60 ساله در عربستان سعودی کشف شد که به مرگ بیمار انجامید.. شیوع این کروناویروس به نام سندرم نارسایی تنفسی خاورمیانه شناخته شده‌است.

گفتنی است، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی 2019 در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی شروع شد، علاوه بر استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала