ترامپ: تماس سناتور آمریكا با ظریف می تواند نقض قانون باشد

© REUTERS / Leah Millis ترامپ: تماس سناتور آمریكا با ظریف می تواند نقض قانون باشد
 ترامپ: تماس سناتور آمریكا با ظریف می تواند نقض قانون باشد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیدار کریستوفر مورفی، عضو مجلس سنای آمریکا با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ممکن است نقض قوانین آمریکا باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، وی در سخنرانی خود در واکنش به دیدار مورفی و ظریف گفت: "من [در اخبار] دیدم كه سناتور مورفی با ایرانیان ملاقات می كند. این طور است؟ فقط آن را دیدم. آیا باید چیزی را بدانم؟ زیرا به نظر من این نقض قانون لوگان است." 

یک رسانه آمریکایی مدعی دیدار سناتور مورفی با ظریف شد - اسپوتنیک ایران
یک رسانه آمریکایی مدعی دیدار سناتور مورفی با ظریف شد

از نظر ترامپ ، مقامات آمریکایی باید آنچه که اتفاق افتاده را، بررسی کنند. قانون ذکر شده توسط رئیس جمهور وقت دولت آمریکا در سال 1799 به تصویب رسید. این امر آمریکایی های را از مذاکره با کشورهایی که هرگونه اختلاف با ایالات متحده دارند، منع می کند. این قانون برای جلوگیری از تضعیف دولت ایالات متحده توسط مقامات کشور طراحی شده است. با این حال، این قانون نظارتی به ندرت در ایالات متحده اعمال می شود، زیرا باعث جنجال می شود.

مورفی پیش از این در خصوص دیدار خود با محمد جواد ظریف گفت: "فقدان گفتگو باعث می شود كشورها از اهداف دشمن غافلگیر شوند و نتیجه گیری غلط، می تواند منجر به اشتباهات فاجعه آمیز شود."

آقای مورفی روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن با انتشار توئیتی عنوان کرد: "گفت‌وگو نکردن با طرف مناقشه، خطرناک است، خصوصا در میانه چرخه‌ تنش‌های فزاینده است."

به عقیده بسیاری از کارشناسان، این سخنان مورفی تأیید می کند که وی و ظریف در مونیخ دیدار کرده اند.

به گفته این سناتور، وی در تلاش بود تا دریابد كه آیا ایران دست از اقداماتی علیه آمریكا برای ترور سردار سلیمانی بر می دارد. علاوه بر این، مورفی ادعا می کند که وی سیگنالی در مورد عدم پذیرش حملات به نیروهای آمریکایی در عراق توسط گروه های شبه نظامی مرتبط با تهران را دریافت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала