تعویق جلسه سازمان ملل به دلیل تاخیر در صدور ویزا به هیئت روسی

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر تعویق جلسه سازمان ملل به دلیل تاخیر در صدور ویزا به هیئت روسی
تعویق جلسه سازمان ملل به دلیل تاخیر در صدور ویزا به هیئت روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل به دلیل تاخیر در صدور ویزا به رئیس هیئت روسیه کنستانتین ورونونسف، جلسه خود را در نیویورک به مدت 10 روز به تعویق انداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزارش سازمان ملل در روز سه شنبه 18 فوریه، جلسه سازمان ملل به دلیل تاخیر در صدور ویزا به هیئت روسی به تعویق افتاد. 

زاخاروا درباره امتناع آمریكا از صدور ویزا برای ظریف اظهار نظر كرد - اسپوتنیک ایران
زاخاروا درباره امتناع آمریكا از صدور ویزا برای ظریف اظهار نظر كرد

در بیانیه مطبوعاتی سازمان ملل آمده است: "كمسیون خلع سلاح، جلسات سازمان را برای 10 روز به تعویق انداخت تا كمیته روابط سازمان ملل با كشور میزبان بتواند جلسه‌ای را برای برطرف كردن نگرانی های فدراسیون روسیه در رابطه با موضوع ویزای برای نماینده روسیه برگزار كند."

نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه ، ماریا زاخاروا، تعویق در صدور ویزا برای کنستانتین ورونونسف را نمونه ای از رفتارهای نامناسب و غیرمسئولانه از جانب ایالات متحده خواند.

وی گفت: "آنها بارها سعی کردند تا توجه جامعه جهانی را به خود جلب کردند، این موضوع را به طور مستقیم به دبیرخانه سازمان ملل در مورد رفتار نامناسب کشور میزبان سازمان ملل متحد، در رابطه با صدور روادید به نمایندگان روسیه مطرح کردیم. واشنگتن هیچ پایه قانونی برای چنین اقداماتی ندارد."

در سالهای اخیر، عدم صدور ویزای آمریکا به دیپلمات های سایر کشورها رواج پیدا می کند. وزارت امور خارجه روسیه بارها واشنگتن را مورد خطاب قرار داده است، زیرا نمایندگان روسیه اغلب بدون ویزا مانده اند، در حالیکه ایالات متحده موظف است ویزاهای کلیه دیپلمات های کشورهای عضو سازمان را ارائه دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала