ایران به دنبال توقیف اموال ترامپ

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران به دنبال توقیف اموال ترامپ
ایران به دنبال توقیف اموال ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته قاضی ویژه رسیدگی به پرونده ترور سپهبد سلیمانی، ایران می‌تواند از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توقیف اموال ترامپ استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد اصانلو، قاضی ویژه رسیدگی به پرونده ترور سپهبد قاسم سلیمانی درباره روند رسیدگی به این پرونده اظهار داشت: در مرحله ثبت و تقدیم دادخواست هستیم، پیگیری‌های مقدماتی و تشریفات برای ثبت و تقدیم دادخواست وجود دارد؛ هنگامی که فرآیند و تشریفات قانونی طی شد محاکمه آغاز می‌شود و رأی هم مطابق قانون در زمان مقتضی صادر خواهد شد.

واکنش باراک اوباما به نام سردار سلیمانی + ویدئو - اسپوتنیک ایران
واکنش باراک اوباما به نام سردار سلیمانی + ویدئو

اصانلو در خصوص پرداخت غرامت توسط دولت آمریکا به ایران گفت: قانون صلاحیت محاکم جمهوری اسلامی مصوب سال ۹۱، این ظرفیت را برای طرح و اقامه دعوا علیه دولت و مقامات آمریکا پیش بینی کرده و می‌توان از ظرفیت‌های بین‌المللی برای اجرای این طرح خصوصا توقیف اموال ترامپ به عنوان یک تاجر و بساز و بفروش بین‌المللی استفاده کنیم.

قاضی ویژه رسیدگی به پرونده ترور سپهبد سلیمانی تصریح کرد: خوشبختانه برای رسیدگی به پرونده اقداماتی صورت گرفته و پرونده در مرحله ثبت و تقدیم دادخواست است و پس از ابلاغ اوراق قضایی محاکمه هم صورت می‌گیرد و این محاکمه حتما علنی خواهد بود.

آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس، معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала