افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایران پیدا شدند

© AP Photo / Xiong Qi / Xinhuaآخرین آمار جان باختگان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در چین
آخرین آمار جان باختگان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در چین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت ایران اعلام کرد نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در شهر قم مثبت گزارش شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران گفت: آزمایش اولیه بعمل آمده از نمونه‌های ارسالی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده و آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، کیانوش جهانپور افزود: ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم های شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه های ارسالی، آزمایشگاه مرجع ، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به ویروس کرونا مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است.

کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
پایان خوش قرنطینه دانشجویان و اتباع ایرانی بازگشتی از ووهان چین +عکس

وی افزود: مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

جهانپور تاکید کرد: تیم های مدیریت و کنترل بیماریهای واگیر در شهر قم مستقر شده اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و همگی هموطنان عزیز بویژه شهروندان قم، توصیه های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن( پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی شروع شد، علاوه بر استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

ویروس کرونا در چین تا کنون جان ۲ هزار و چهار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала