معاون وزیر دفاع آمریکا در آستانه استعفا

© AP Photo / Jacquelyn Martinمعاون وزیر دفاع آمریکا در آستانه استعفا
معاون وزیر دفاع آمریکا در آستانه استعفا 	 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی به زودی پست خود را ترک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سی‌ان‌ان به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد که انتظار می‌رود جان رود، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی به زودی پست خود را ترک خواهد کرد.

رود در مطلع کردن کنگره از تلاش دولت اوکراین برای انجام اصلاحاتی چشمگیر جهت کسب صلاحیت دریافت کمک نظامی ۲۵۰ میلیون دلاری نقش داشت.

این مقام پنتاگون که مسئول رسیدگی به جنبه‌های مختلف روابط پنتاگون با متحدان و شرکای آمریکا است، با این اقدام خود، توجیه برخی دولت‌مردان آمریکایی برای متوقف کردن کمک‌های نظامی به اوکراین را زیر سوال برد.

وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک ایران
وزارت امور خارجه اوکراین: آمریکا اطلاعات مهمی به ما داد

ساعاتی پس از مکالمه تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که در نهایت به استیضاح او در کنگره آمریکا منجر شد، رود برای مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده ایمیلی ارسال کرد و او را از جلسه معاونان مطلع کرد.

روز درباره علت برگزاری این جلسه نوشته بود: جهت بحث درباره نگرانی رئیس‌جمهور از فساد داخلی در اوکراین و دیدگاه او در این زمینه که آمریکا باید کمک‌های امنیتی را متوقف کند.

معاون وزیر دفاع آمریکا همچنین در این ایمیل نوشته بود: توقف کمک‌های مالی در حال حاضر این روزنه منحصربه فرد  فرصت‌های پیش رو را به خطر انداخته و اولویت‌های دفاعی ما در قبال شرکای کلیدی در رقابت راهبردی با روسیه را تضعیف می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала