گزارش و تحلیل

مردم برای حفظ عدم تزلزل در کشور باید پای صندوق‌های رای بیایند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مردم برای حفظ عدم تزلزل در کشور باید پای صندوق‌های رای بیایند
مردم برای حفظ عدم تزلزل در کشور باید پای صندوق‌های رای بیایند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با وجود انتقاداتی که از مدیریت اجرایی ایران می‌شود اما تضعیف دولت ملی و نهادهای انتخابی به مشروعیت سیاسی این کشور صدمه می‌زند.

اسپوتنیک - پروانه مافی، عضو کمسیون زنان مجلس درباره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

اتفاقاتی در طول ماه های گذشته رخ داده که واقعا مردم ما را نسبت به آینده نگران کرده، رخداد های سیاسی و اقتصادی که در چند ماه گذشته روی داد باعث نگرانی در مردم شد، پس از آن هم رد صلاحیت هایی رخ داد که موجبات دلسردی مردم را فراهم آورد و نظر مردم این است که نوعی بحران رقابت ایجاد شده، بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند و از رقابت خارج شدند، تمامی این موضوعات نوعی بحران در مشارکت مردم بوجود می آورد و باعث می شود شرایط برای حضور پر انرژی و پر رنگ مردم متزلزل شود.

آخرین جلسه علنی مجلس دهم در ایران + عکس - اسپوتنیک ایران
موج فضاسازی ها علیه انتخابات مجلس در ایران +ویدئو

برای مثال رد صلاحیت علی مطهری فرزند استاد شهید مطهری برای مردم قابل قبول نیست و باعث افزایش دلسردی مردم میشود، اما ما به خاطر ایران و برای ایران باید رای دهیم و پای صندوق های رای برویم، با تمام دلخوری های موجود نباید صندوق ها را از حضور خود محروم کنیم چرا که اکنون کشور در شرایط بسیار دشواری است و تحت سخت ترین تحریم ها است، این تحریم ها اقتصاد کشور را دچار صدمه کرده.

وی در ادامه افزود:

با وجود انتقاداتی که از مدیریت اجرایی کشور میشود، با وجود اینکه دشمن خارجی ما به وضوح قابل مشاهده است و بر اقتصاد کشور فشار می آورد اما تضعیف دولت ملی و نهاد های انتخابی در کشور به مشروعیت سیاسی کشور صدمه می زند بنابر این باید حتما رای دهیم، به همین جهت حزب ما و هم جبهه ی اصلاحات برای تقویت دولت ملی و مشروعیت سیاسی کشور تصمیم گرفت تا هم در انتخابات شرکت پر رنگ کند و هم از مردم تقاضا دارد مشارکت کنند تا کشور دچار مشکل نشود.

آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران
مشکل آمریکایی‌ها با برگزاری انتخابات در ایران

خانم پروانه مافی در رابطه با مسائل نیمه تمام مجلس گذشته بیان کرد:

مسائل زیادی در مجلس گذشته باقی مانده که نیازمند بررسی بیشتر است شخصا مسائل مربوط به زنان، خانواده و حقوق زنان در خانواده را به شدت پیگیری میکردم و توفیقات زیادی هم داشتیم و توانستیم لوایح تاثیر گذاری را هم تصویب کنیم و آنها را به صورت قانون در آوریم؛ قطعا اگر در مجلس آینده هم حضور داشته باشم مسائل مذکور را پیگیری خواهم کرد.

وی در پایان بیان کرد:

برای حفظ دولت ملی و عدم تزلزل کشور از نظر سیاست های کلی مردم باید به پای صندوق ای رای بیایند، مهم نیست که به چه کاندیدا یا حزبی رای میدهند مهم این است که در انتخاب سهیم شوند و خود را جدا نکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала