همتی: اجازه ادامه تلاطم در بازار ارز را نمی‌دهیم

© Sputnik / Pouya Mamaghani عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصمیم اجلاس FATF تاثیری در بازار ارز ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، رئیس کل بانک مرکزی اعلام نمود که اجازه ادامه تلاطم در بازار ارز را نمی‌دهیم.

وی در ادامه گفت:«تصمیم اجلاس اف ای تی اف تاثیری در روابط و معاملات ما نخواهد داشت.نوسانات ادامه‌دار نخواهد بود. برخی به خاطر اجلاس آتی اف ای تی اف تلاش می‌کنند التهابی در بازار ارز ایجاد کنند ولی همانطور که گفتم تصمیم اجلاس اف ای تی اف تاثیر معناداری در بازار ارز نخواهد داشت.

کنوانسیون پالرمو - اسپوتنیک ایران
مجمع تشخیص مصلحت به نهاد FATF بی‌اعتماد شده است

تصمیم اف ای تی اف هیچ اثری در روابط تجاری ایران نخواهد داشت. بانک مرکزی نظارت کامل و کافی در بازار ارز دارد. می‌گویند اگر اف ای تی اف تصویب شود حتی ارتباطمان نیز با کشورهای دوست نیز از بین می رود. اما هر کسی یک نظری دارد. اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد هنوز معلوم نیست. احتمال هست که بگویند ایران وارد لیست سیاه شود ولی احتمال  قوی‌تر این است که این کار را انجام ندهند چون بعید است خودشان وارد این مسیر شوند.

قبلا هم گفته‌ام هر اتفاقی درباره اف ای تی اف بیفتد از آنجایی که 90 درصد معاملات تجاری ما از مسیرهای تحریم‌ناپذیر انجام می‌شود نمی‌تواند تاثیری در این مقطع در بازار ارز و روابط تجاری ما داشته باشد. در رابطه با همکاری بانک‌های دنیا با ما باید گفت که به خاطر تحریم آمریکا و فشاری که آمریکا به کشورهای دوست ما وارد می‌کند خیلی از بانک‌ها با ما همکاری نمی‌کنند ولی چگونه از ابتدای سال 35.5 میلیارد دلار تامین ارز برای واردات انجام شده است؟ همین مسیر را باز هم ادامه می‌دهیم.

تاثیری که همه فکر می‌کنند با تصمیم اجلاس اف ای تی اف اتفاق نخواهد افتاد هر چند هنوز هم فکر نمی‌کنم این تصمیم اشتباه را بگیرند ولی باید صبر کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала