کرونا ویروس، یوآن ها را نابود کرد

© Fotolia / Angelika Bentinیوآن چین
یوآن چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات چین تصمیم گرفتند اسکناس های دریافتی از مناطق شیوع کروناویروس از بین برده شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بیزنس اینسایدر»، مقامات چین تصمیم گرفتند اسکناس های دریافتی از مناطق شیوع کروناویروس از بین برده شوند.

خبری در باره مقدار پولی که نابود خواهد شد گزارش نشده است. اما منظور اسکناس های جمع‌آوری شده در بیمارستان‌ها، بازارها و اتوبوس‌ها و دیگر اماکن شیوع ویروس است.

بانک مرکزی چین با هدف مقابله با شیوع سریع ویروس کرونا در سطح این کشور اعلام کرد که در نظر دارد تا با جمع آوری اسکناس‌های آلوده، آن ها را شستشو و در صورت لزوم امحا کند. طبق دستورالعمل جدید بانک مرکزی چین، همه بانک‌ها باید پیش از تحویل وجه نقد به مشتریان آن‌ها را ضد عفونی کرده و دست کم یک هفته قبل از تحویل به مشتریان خود با استفاده از حرارت و اشعه ماورا بنفش، ویروس‌های آن را از بین ببرند. هم‌چنین اسکناس‌های بسیار آلوده باید سوزانده و نابود شوند.

ساخت کار دستی با اسکناس ونزوئلایی + عکس - اسپوتنیک ایران
ساخت کار دستی با اسکناس ونزوئلایی + عکس

بانک مرکزی چین هم‌چنین با صدور بیانیه ای از مردم این کشورخواسته است تا حد امکان از ابزارهای پرداخت الکترونیکی استفاده کنند و فعلا وجه نقد را کنار بگذارند. این بانک اقدامات اخیر را در راستای عمل به تعهدات نظام مالی و بانکی برای مهار بیماری ویروسی جدید عنوان کرده است.

بر طبق آخرین اطلاعات دست کم در 27 کشور از هر پنج قاره جهان ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. بیش از 71000  نفر به این ویروس مبتلا و بیش از 1770 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала