مقام ایرانی از امکان ارسال جعبه سیاه به خارج از کشور خبر داد

© Photo / Emercom of Russia مقام ایرانی از امکان ارسال جعبه سیاه به خارج از کشور خبر داد
مقام ایرانی از امکان ارسال جعبه سیاه به خارج از کشور خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام کرد که اگر در ایران نشود جعبه سیاه را بازخوانی کرد، آن را به کشور ثالث تحویل خواهیم داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: هنوز در فرآیند تحقیق و بررسی‌ها درباره سانحه هواپیمای اوکراینی هستیم و با تیم اوکراینی بررسی‌ها ادامه دارد و فعلا یافته‌ها از اقلام به‌جا مانده روی زمین انجام شده است. در روز گذشته اوکراینی‌ها مدارک هواپیما را تحویل داده‌اند و ما ممیزی این مدارک را انجام می‌دهیم.

اسلامی با بیان اینکه آیتم سوم در بررسی این سانحه جعبه سیاه هواپیما است، تاکید کرد: اگر نتوانیم جعبه سیاه هواپیما را بازخوانی کنیم آن را به کشور ثالث می‌دهیم.

 سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی  - اسپوتنیک ایران
فرانسه یکی از گزینه‌های بررسی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوانش جعبه سیاه هواپیما چیز پیچیده و دست‌نیافتنی نیست، گفت: از آنجایی‌که این سایت هواپیما در ناوگان ایران وجود ندارد نتوانسته‌ایم جعبه سیاه را تاکنون بخوانیم اما سازمان هواپیمایی در حال انجام اقداماتی برای بازخوانی جعبه سیاه است.

وی تاکید کرد: هیچ حساسیتی روی تحویل جعبه سیاه هواپیما نداریم.

صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما در 11 ژانویه اعلام کردند که توسط پدافند ایرانی این هواپیما ساقط شده است. وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: این هواپیمای مسافربری ناخواسته به دلیل "خطای انسانی" توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد كه سامانه پدافند هوایی این كشور هواپیما را به عنوان موشك كروز شناسایی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала