اوکراین از طرف پنج کشور در مورد پرداخت خسارت با ایران مذاکره خواهد کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اوکراین از طرف پنج کشور در مورد پرداخت خسارت با ایران مذاکره خواهد کرد
اوکراین از طرف پنج کشور در مورد پرداخت خسارت با ایران مذاکره خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه اوکراین: اوکراین مذاکرات پرداخت خسارت برای بوئینگ سقوط کرده را به نمایندگی از پنج کشور انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، وادیم پریستایکو، وزیر امور خارجه اوکراین، روز دوشنبه اظهار داشت: "اوکراین مذاکرات پرداخت خسارت برای بوئینگ سقوط کرده را به نمایندگی از پنج کشور انجام خواهد داد."

وی این سخنان را در مراسم افتتاح یادبود قربانیان این فاجعه بیان کرد.

انتقال جعبه‌ سیاه هواپیمای پرواز تهران-کی‌یف به اوکراین - اسپوتنیک ایران
انتقال جعبه‌ سیاه هواپیمای پرواز تهران-کی‌یف به اوکراین

پریستایکو گفت: "اوکراین از طرف هر 5 کشور مذاکره خواهد کرد (در مورد مبلغ جبران خسارت.) و آنچه اوکراین در مورد آن توافق کند، به شهروندان همه کشورها، از جمله ایران پرداخت می شود. این موضع اصولی ما بود." این سخنان از سوی کانال تلویزیونی "Nash" انجام شد.

روز دوشنبه 40 روز از کشته شدن مسافران و خدمه پرواز PS 752 می گذرد. میدان یادبود قربانیان این سانحه در ایران را در فرودگاه بین المللی Boryspil افتتاح کردند.

در محل میدان و یادبود آینده، یک سنگ یادبود بنا شد.

هواپیمای بوئینگ 737-800 اوکراین در پرواز به کی‌یف اندکی پس از ترک فرودگاه تهران در صبح روز 8 ژانویه سقوط کرد. طبق آمار رسمی، همه 176 نفر در هواپیما جان باختند: 167 مسافر از ایران، اوکراین ، کانادا ، آلمان ، سوئد و افغانستان و همچنین 9 نفر از خدمه.

در روز 11 ژانویه، نیروهای مسلح ایران اظهار داشتند که بوئینگ اوکراینی به طور تصادفی و ناخواسته هدف اصابت موشک قرار گرفته است. این هواپیما در نزدیکی تأسیسات نظامی ایران پرواز می کرد و به عنوان یک هدف دشمن اشتباه گرفته شد. به نوبه خود، ولدیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کیف انتظار داردکه مقامات ایرانی مسئولیت کامل این حادثه را برعهده گرفته و همچنین ضمن عذرخواهی، تمام خسارات آن را پرداخت کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала