لاوروف: اختلافات ایران و آمریکا با گفتگو باید بر طرف شود

© Sputnik / Aleksei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: اختلافات ایران و آمریکا با گفتگو باید بر طرف شود
لاوروف: اختلافات ایران و آمریکا با گفتگو باید بر طرف شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه خواستار حل اختلافات ایران و آمریکا در پای میز مذاکره شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با روزنامه Stampa اظهار داشت: مسکو خواستار حل اختلافات آمریکا و ایران تنها از طریق گفتگو است.

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
لاوروف: ترور سردار سلیمانی خارج از چارچوب های انسانی و حقوقی ست

وزیر خارجه روسیه گفت: اگر منظور شما تشدید تنش های روابط آمریکا و ایران که در سال جاری آغاز شده است، موضع ما کاملا مشخص است و مسکو هر گونه اقدامی را که با تصول منشور سازمان ملل مغایر باشد و منجر به افزایش تنش در منطقه شود را محکوم می کند.

لاوروف افزود: حمله آمریکا در تاریخ سوم ژانویه که منجر به کشته شدن سردار سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد، نقض آشکار قوانین بین المللی بود.

وی یادآور شد؛ فرودگاه بغداد یک فرودگاه غیرنظامی بود، بار دیگر آنچه در سفر به سریلانکا گفتم را تکرار می کنم، این اقدام آمریکا، نقض قوانین بین المللی است.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: روسیه طرفدار غلبه بر اختلافات موجود منحصراً از طریق گفتگو و پشت میز مذاکره است، طرح مفهوم امنیت جمعی روسیه در منطقه خلیج فارس که تابستان سال گذشته ارائه شد، بر همین اساس بنا شده است. بر خلاف طرح های برخی از کشورهای دیگر، ما به منطقه پیشنهاد دستور کار سازنده و متحدانه را پیشنهاد می کنیم و خواستار ایجاد سازو کارهایی برای واکنش مشترک به چالش ها و تهدیدها هستیم.

مسکو اطمینان دارد، اجرای این ابتکار عمل گام مهمی در راستای بهبود اوضاع در سراسر خاور میانه بوده و مبنایی برای ایجاد معماری اعتماد متقابل خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала