ترامپ خواهان نابودی سریع پسر بن لادن شد

© Sputnik / Ilya Pitalyev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور امریکا
رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا می خواهد «ارتباط سمبولیک» با بن لادن بطور کلی از بین برود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «ان بی سی»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  خواست هر چه سریعتر حمزه بن لادن پسر بنیانگذار سازمان تروریستی «القاعده» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) نابود شود تا دیگر هیچگونه ارتباطی با رهبر القاعده باقی نمانده باشد.

این درخواست در اولین سالهای ریاست جمهوری ترامپ نیز مطرح شد. و این درحالی بود که سازمان «سیا» فهرست بالا بلندی از تروریست های خطرناک را در اختیار رئیس‌جمهور آمریکا گذاشته بود. منبع مطلع گفت که دلیل چنین فرمانی این است که ترامپ تا کنون چیزی در باره افرادی که نامشان در فهرست تهیه شده قید شده نشنیده است.

مطرح شدن احتمال اقامت پسر بن لادن در ایران - اسپوتنیک ایران
مطرح شدن احتمال اقامت پسر بن لادن در ایران

اکتبر سال 2019، ابوبکر البغدادی رهبر سازمان تروریستی «داعش» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) طی یک عملیات ویژه آمریکا کشته شد.

اسامه بن لادن در سال 2011 در حمله کماندوهای آمریکایی به خانه‌اش در ابیت آباد پاکستان کشته شد.

ایالات متحده جایزه‌ای به ارزش یک میلیون دلار برای دریافت اطلاعات در باره حمزه پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده تعیین کرده است. آمریکا حمزه بن لادن را که کوچکترین پسر اسامه بن لادن است،در سال 2017 در فهرست سیاه مقابله با تروریسم قرار داد. حمزه با دختر محمد عطا، رباینده یکی از هواپیماهایی که در حملات تروریستی سال 2001 شرکت داشت، ازدواج کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала