گزارش و تحلیل

آمریکا بزرگترین خطر برای امنیت جهان

© AFP 2023 / CHRISTOF STACHEآمریکا بزرگترین خطر برای امنیت جهان
آمریکا بزرگترین خطر برای امنیت جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چند روز پیش کنفرانس امنیتی میونیخ برگزار شد، کنفرانسی با عنوان "بی غربی"، دلیل انتخاب این عنوان هم این بوده که کشورهای غربی مدعی هستند که دیگر حاضر نیستند که مسئولیت تامین امنیت جهان را به عهده بگیرند.

در این شرایط وزیر امور خارجه ایالات متحده و وزیر دفاع این کشور در ادعایی عجیب اظهار داشتند که بزرگترین خطر برای امنیت جهان چین است.

این در حالی می باشد که چین در هیچ جنگ و یا درگیری ای در جهان طرف دعوا نیست و بر عکس هیچ جنگ و درگیری ای در جهان وجود ندارد که آمریکا به نوعی طرف درگیری در آن نباشد.

کلا می توان گفت طی یک قرن اخیر هیچ جنگی در جهان نبوده که توسط ایالات متحده بپا نشده باشد وبه قول جیمی کارتر رییس جمهوری اسبق آمریکا از زمان تاسیس ایالات متحده تا به امروز یعنی بیش از چهارصد سال پیش فقط دو روز را توانسته اند پیدا کنند که آمریکایی ها در آن درگیر جنگ و کشت و کشتار نبودند.

امروزه نیز مشاهده می کنیم تنها کشوری در جهان که معاهدات و توافقنامه ها و تفاهم نامه ها و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و می گذارد ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که از بمب هسته ای بر علیه انسان های بیگناه استفاده کرده ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که تلاش کرده در همه کشورهای جهان توطئه راه بیاندازد و انتخابات مردمی را به نفع منافع خود به هم بزند آمریکا است.

تنها کشوری که حتی از همپیمانان خود هم باجگیری می کند ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که مجامع بین المللی را تحت فشار قرار می دهد تا چشم بر فجایع انسانی ای که توسط همپیمانانش و یا حتی خودش انجام می شود ببندند ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که رسما دست به تروریسم دولتی می زند و رییس جمهوری آن با افتخار از انجام تروریسم دولتی صحبت می کند ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که همه موازین انسانی را زیر پا می گذارد و از رسیدن غذا و دارو به مردم دیگر کشورها جلوگیری می کند ایالات متحده است.

تنها کشوری که با استفاده از سلاح تحریم های ثانویه خود دیگر کشورها را وادار می کند تا بر خلاف میل خود و بر خلاف قوانین بین المللی عمل کنند، ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که علیرغم تعهدات خود مبنی بر اینکه دلار به هیچ وجه به عنوان ابزار سیاسی استفاده نشود از آن به عنوان ابزار سیاسی استفاده می کند، ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که اگر دیگر کشورها طبق خواسته های سیاسی آن رفتار نکند اقدام به تحریم اقتصادی آنها می نماید ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که به انتخابات مردمی در دیگر کشورها علیرغم تایید همه مجامع بین المللی احترام نمی گذارد ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که رییس جمهوری اش رسما اعلام می کند برای سرقت منابع خدادادی دیگر کشورها ارتش اش را در دیگر کشورها مستقر کرده، ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که ارتش اش تقریبا در همه جای جهان جنگ به پا کرده و شهروندانی از همه کشورهای جهان را کشته، ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که ارتش اش به صورت رسمی اقدام به راهزنی دریایی می کند و از متحدین اش می خواهد که در راهزنی دریایی به آن کمک کنند، ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که علیرغم همه توافقات برای نابودی سلاح های کشتار جمعی نه فقط آنها را نابود نمی کند بلکه به تولید بیشتر آنها می پردازد، ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که پهباد هایش عروسی ها را به عزا تبدیل می کنند، ایالات متحده آمریکا است.

کشوری که بیشترین فروش تسلیحات در جهان را دارد و سلاح های آن برای کشتار مردم بی گناه استفاده می شود، ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که سلاح های کشتار جمعی را در اختیار همپیمانان خود برای استفاده بر علیه غیر نظامی ها قرار می دهد، ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که مقامات رسمی دیگر کشورها را در کشور ثالث رسما ترور می کند ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که علیرغم تعهدات بین المللی خود به صورت سلیقه ای به مقامات دیگر کشورها اجازه ورود به سازمان ملل را نمی دهد، ایالات متحده آمریکا است.

تنها کشوری که رسما شخصیت های رسمی دیگر کشورها را به دلیل اظهار نظر های مخالف با آن تحت تحریم قرار می دهد، ایالات متحده آمریکا است.

بعد وزیر خارجه و وزیر دفاع آن دیگران را به تهدید امنیت جهانی متهم می کنند.

نیاز نیست یک کارشناس امنیتی ویا تحلیلگر سیاسی باشید فقط کافی است چند لحظه بنشینید و فکر کنید اگر این کارهای آمریکایی ها نبود جهان امروزه چه شرایطی داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала