تهدیدهای جدید علیه سفیر روسیه در ترکیه

© Photo / Embassy of the Russian Federation in the Republic of Turkeyتهدیدهای جدید علیه سفیر روسیه در ترکیه
تهدیدهای جدید علیه سفیر روسیه در ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر روسیه در ترکیه از ادامه یافتن تهدیدها علیه خود به دلیل حوادث اخیر در استان ادلب سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، آلکسی یرخوف، سفیر روسیه در ترکیه اظهار داشت که همچنان درگیر تهدیدات است.

پیش از این یرخوف خاطرنشان کرده بود که حوادث اخیر در استان ادلب سوریه باعث ایجاد هیستری ضد روسی در شبکه های اجتماعی ترکیه شده است.

سفیر روسیه در ترکیه در اظهارنظری به کانال "زوزدا" گفت که کاربران به ارسال توهین‌های خود ادامه می‌دهند.

از آخرین مواردی که شب گذشته و امروز صبح اتفاق افتاده است می‌توان به مواردی از قبیل: "ما از جمجمه‌های ارتشیان شما آسمان خراش‌ها خواهیم ساخت" و "بهای هر قطره خون ریخته شده توسط شما را خواهید پرداخت" اشاره نمود.

واکنش کرملین به تهدید سفیر روسیه در ترکیه  - اسپوتنیک ایران
واکنش کرملین به تهدید سفیر روسیه در ترکیه

یرخوف توضیح داد که چنین اظهاراتی را نمی‌توان نادیده گرفت، زیرا آنها نه تنها دیپلمات‌ها بلکه روسیه و تمام نمایندگان آن را نگران می‌کنند.

این دیپلمات افزود: در این امور نهایت احتیاط و نهایت دقت به جزئیات لازم است، عصبانیت و نفرت را نباید برانگیخت و باعث ایجاد دشمنی میان مردم شد.

ایرینا كاسیموا، سخنگوی هیئت دیپلماتیک روسیه پیش از این گفته بود كه مقامات ترکیه اقدامات اضافی را برای محافظت از سفارت روسیه در آنكارا انجام داده اند، وزارت امور خارجه ترکیه نیز بیانیه مشابهی را در این خصوص صادر كرده است.

بتازگی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد نیروهای دولت سوریه و روسیه عمدتا به غیرنظامیان حمله می کنند، نه تروریست ها. هدف آنها این است که این منطقه را اشغال کنند تا ساکنان آنجا را وادار به حرکت به سوی مرزهای ما کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در یک کنفرانس خبری در پاسخ به درخواست اظهار نظر در مورد ادعاهای طرف ترکیه مبنی بر حمله روسیه به غیرنظامیان در شهر ادلب سوریه ، اظهار داشت که "ما این اتهامات را نمی پذیریم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала