سقوط جنگنده ائتلاف عربی در استان "الجوف" یمن

© REUTERS / Yiannis Kourtoglouسقوط جنگنده ائتلاف عربی در استان "الجوف" یمن
سقوط جنگنده ائتلاف عربی در استان الجوف یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای ائتلاف عربی به رهبری سعودی روز یکشنبه 16 فوریه از سقوط یک جنگنده در منطقه عملیاتی «الجوف» در یمن خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه،سرهنگ ترکی مالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری سعودی اعلام کرد این جنگنده هنگام انجام ماموریت پشتیبانی از نیروهای ارتش ملی یمن که در حال انجام عملیات نظامی در استان الجوف است، سقوط کرد.

حدود 40 کشته و زخمی در پی حمله هوایی عربستان در یمن - اسپوتنیک ایران
حدود 40 کشته و زخمی در پی حمله هوایی عربستان در یمن

به گفته المالکی این جنگنده در ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه جمعه شب به وقت محلی در تاریخ ۱۵ فوریه در استان الجوف واقع در شمال یمن سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری «واس» سرهنگ ترکی مالکی، همچنین اعلام کرد این هواپیما که از نوع تورنادو و متعلق به نیروی هوایی ارتش سعودی بود.

سرهنگ ترکی المالکی تاکید کرد که عملیات جستجو در محیط اطراف مکان سقوط این جنگنده برای نجات خلبان در حال انجام است.

پیشتر شورشیان انصار الله (حوثی ها) که در شمال یمن حاکم هستند، اعلام کرده بودند که آنها یک موشک ائتلاف عربی را در آسمان استان الجوف با یک موشک زمین به هوا مورد هدف قرار داده اند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی هنوز در مورد گزارش ها مبنی بر از بین رفتن احتمالی یک جنگنده در یمن اظهار نظری نکرده است.

از سال ۲۰۱۵، نبردها در یمن بین نیروهای طرف رئیس جمهور عبد ربه منصور هادی، با حمایت ائتلاف عربی و حوثی ها ادامه یافته است. سربازان طرف هادی با کمک نیروهای امارات توانستند جنوب یمن و پایتخت آن عدن را از شورشیان بازپس گیرند، اما استان های شمالی این کشور همچنان تحت کنترل حوثی ها قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала