روحانی: اشتباه رخ داده در مورد هواپیمای اوکراینی بسیار غیرقابل باور بود

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: اشتباه رخ داده در مورد هواپیمای اوکراینی بسیار غیرقابل باور بود
روحانی: اشتباه رخ داده در مورد هواپیمای اوکراینی بسیار غیرقابل باور بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران اشتباه رخ داده در مورد هواپیمای اوکراینی را به علت عجیب بودن بسیار غیرقابل باور دانست.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نشست خبری امروز خود با رسانه‌های داخلی و خارجی در خصوص حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: در مورد هواپیمای اوکراینی هم اشتباهی رخ داد که به علت عجیب بودن بسیار غیرقابل باور بود، ما در جنگ بوده‌ایم و پدافند هوایی را می‌شناسیم و در تاریخ ایران چنین اتفاقی رخ نداده بود که در پایتخت کشور کنار فرودگاه بین‌المللی چنین خطایی صورت بگیرد.

 سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی  - اسپوتنیک ایران
فرانسه یکی از گزینه‌های بررسی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی است

رئیس جمهور ایران افزود: تا زمان بازرسی و نتیجه گیری، می‌بایست یک مقام مسئولی به ما اطلاع می‌داد که این اشتباه رخ داده است، البته تخمین‌هایی در ذهن ما بود اما مقام مسئول باید اطلاع رسانی می‌کرد. امکان داشت این روند به صورتی تسریع شود، مثلا پنجشنبه غروب این خبر اعلام می شد. این مسئله به اعتماد عمومی لطمه زد.

روحانی تصریح کرد: به هر حال همان نیروی مسلحی که برای ما افتخارات فراوانی آفریده است، این اشتباه را به عهده گرفت و از مردم عذرخواهی کرد. من هم از نحوه کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در داستان شهادت سردار سلیمانی که پاسخ قاطعی به آمریکا داد و هم در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی از مردم عذرخواهی کردند و به آن‌ها اعتماد دادند که دیگر این خطاها تکرار نشود، من این رویکرد را ستایش می‌کنم.

وی در پایان افزود: ما نباید بگذاریم این مسایل به اتحاد ملی لطمه بزند، حزب، جناح و ... به جای خود خوب است و پس از انتخابات باید هر کس برنده شد را محترم بدانیم و به سراغ انجام وظایف خود برویم. متاسفانه ما مدام این مسئله را ادامه می‌دهیم و پس از انتخابات هم می‌خواهیم به مردم بگوییم اشتباه کردید، نه مردم اشتباه نمی‌کنند. هر جناح نظر خود را به ملت عرضه می‌کند و وقتی اکثریت غالب رای دادند همگان باید تسلیم شویم، مشکل این است که در برابر ملت برخی از احزاب و گروه‌ها تسلیم نمی‌شوند. شرایط ما به نحوی است که باید در کنار هم باشیم تا از مسیری که دشمنان برایمان سخت کرده به درستی عبور کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала