آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان
آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت ایران فردا گواهی نامه سلامت دانشجویان بازگشته از ووهان چین را صادر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان، آموزش و پزشکی ایران از سلامتی کامل دانشجویان بازگشته از ووهان چین خبر داد.

مردی با ماسک و دسته گل ولنتاین در یکی از خیابان های هنگ کنگ - اسپوتنیک ایران
شکست ویروس کرونا در روز جشن ولنتاین

جهانپور گفت: مجموع دانشجویان و هموطنانی که از ووهان چین، کانون اصلی انتشار بیماری کرونا ویروس  باز گشته‌اند، در سلامت کامل به سر می‌برند.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت ایران افزود: افراد قرنطینه شده روزی ۲ بار تحت مراقبت و معاینه پزشکی از جمله سم زدایی قرار می‌گیرند. خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه علائم و شواهدی دال بر مشکوک بودن آن‌ها به کرونا ویروس مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: آزمایشات PCR انجام شده بر روی افراد، منفی است، این یعنی هیچ کدام از آن‌ها مبتلا به این ویروس نیستند. فردا گواهی نامه سلامت آن‌ها از سوی وزارت بهداشت صادر و این عزیزان به آغوش خانواده باز خواهند گشت.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است. کانون اصلی این بیماری، استان "هوبی" و مرکز آن "ووهان" است. دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала