گفت‌و‌گوی وزرای خارجه روسیه و ایران پیرامون برجام و سوریه

© Sputnik / Maksim Blinovگفت‌و‌گوی وزرای خارجه روسیه و ایران پیرامون برجام و سوریه
گفت‌و‌گوی وزرای خارجه روسیه و ایران پیرامون برجام و سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای امور خارجه روسیه و ایران در حاشیه کنفرانس مونیخ پیرامون برجام و سوریه گفت‌و‌گو نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام داشت که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی نشستی در حاشیه کنفرانس مونیخ با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود درباره برنامه جامع اقدام مشترک، اوضاع در سوریه و برنامه تماس‌های آینده گفتگو کرد.

 لاوروف نتوانست جلوی اشک های خود در اورشلیم را بگیرد +وىدئو - اسپوتنیک ایران
لاوروف نتوانست جلوی اشک های خود در اورشلیم را بگیرد +وىدئو

در طی این گفتگو، مسائل جاری مربوط به تقویت بیشتر همکاری‌های چند جانبه روسیه و ایران از جمله برنامه تماس‌های آینده در سطوح مختلف مورد بحث قرار گرفت. همچنین تبادل نظر عمیق در مورد چندین جنبه از برنامه‌های بین المللی از جمله اوضاع سوریه و موضوعات مربوط به برجام صورت پذیرفت.

در ماه مه سال 2018، ایالات متحده آمریکا خروج خود از برجام را اعلام کرد و تحریم های اقتصادی علیه ایران وضع کرد. دقیقاً یک سال بعد، در 8 مه 2019 ، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که تهران بخشی از تعهدات مربوط به توافق هسته‌ای خود را به حالت تعلیق درآورده است.

به گفته ایران، سایر اعضای توافق برجام، در درجه اول اروپایی ها، در بخش اقتصادی به طور کامل به تعهدات خود براساس توافقنامه عمل نمی کنند، از اینرو این توافق به شکل فعلی آن بی معنا است. در همین راستا، ایران تعلیق مرحله ای از تعهدات خود را طبق برنامه جامع اقدام مشترک برای غنی سازی و تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد و در اوایل ماه ژانویه سال 2020 مرحله نهایی گام پنجم کاهش تعهدات را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала