ظریف: مجلس سنا از ماجراجویی ترامپ خسته شده است

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: مجلس سنا از ماجراجویی ترامپ خسته شده است
ظریف: مجلس سنا از ماجراجویی ترامپ خسته شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که اعضای مجلس سنای آمریکا از ماجراجویی های ترامپ خسته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ان‌ بی‌ سی" گفت: تصمیم مجلس سنای آمریکا در محدود کردن اختیارات رییس جمهور این کشور در اقدام نظامی علیه ایران نشان می دهد که اعضای کنگره آمریکا از ماجراجویی های ترامپ خسته شده اند.

دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
تصویب طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران در سنای آمریکا
وزیر امور خارجه ایران افزود: من اطمینان دارم که ترامپ آنرا وتو خواهد کرد.اما این نشان می دهد که حتی مجلس سنا که اکثریت آنرا جمهوری خواهان تشکیل می دهند از سیست ماجراجویانه و از تصمیم گیری براساس محاسبات نادرست خسته شده اند.

ظریف تاکید کرد که قصد ندارد در امور داخلی آمریکا دخالت کند، اما به عقید وی، بدیهی است که مردم معتقدند ترامپ در محاسبات اشتباهات استراتژیک انجام می دهد.

گفتنی است که مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن رییس جمهوری این کشور اجازه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران بدون مجوز کنگره را نخواهد داشت. ترامپ پیشاپیش این اقدام را "پیام بسیار بدی" به ایران خوانده بود.

در این قطعنامه از رئیس جمهوری ایالات متحده خواسته شده است که نیروهای آمریکایی را تنها در صورتی درگیر جنگ با ایران کند که کنگره نخست اعلان جنگ کرده یا مجوز مشخصی را برای به کارگیری نیروی نظامی علیه جمهوری اسلامی تصویب کرده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала