چین نیروهای خارجی را مسئول ناآرامی ها در هنگ کنگ می داند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر چین کشورهای جنوب شرق آسیا را به مخالفت با مداخله جویی آمریکا فرا خواند
چین کشورهای جنوب شرق آسیا را به مخالفت با مداخله جویی آمریکا فرا خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وانگ یی، وزیر خارجه چین اعلام کرد "نیروهای خارجی" در سازماندهی ناآرامی ها در هنگ کنگ دست داشته اند.

به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: "برخی نیروهای خارجی می ترسند که هرج و مرج در هنگ کنگ متوقف شود ، آنها با تمام توان سعی می کنند در هنگ کنگ ایجاد آشفتگی کنند ، و سپس بر اوضاع تأثیر بگذارند و حتی در روند پیشرفت چین به طور کلی دخالت کنند." متن این گفتگو در وبسایت وزارت امور خارجه چین منتشر شده است.

اعتراضات گسترده در هنگ کنگ در اوایل در ماه ژوئن سال 2019 ابتدا به خاطر قصد انجام اصلاحات در قانون استرداد آغاز شد که اگر تصویب شود، به حکوت محلی هنگ کنگ اجازه خواهد داد تا مظنونین را به حوزه های قضایی  در تایوان، ماکائو و سرزمین اصلی چین مسترد کند. در جریان این اعتراضات بیش از 1500 نفر از تظاهرکنندگان و بیش از 500 نفر از ماموران پلیس آسیب دیده و تقریباً 4500 نفر بازداشت شده اند. اعتراضات  با وجود پس گرفته شدن اصلاحات مورد نظر از سوی مقامات هنگ کنگ و کاهش تعداد شرکت کنندگان در آنها ادامه یافته است .

واکنش چین به قانون آمریکایی درباره هنگ کنگ - اسپوتنیک ایران
واکنش چین به قانون آمریکایی درخصوص هنگ کنگ

وزیر خارجه چین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره شواهد این کشور مبنی بر دخالت بریتانیا و ایالات متحده در دامن زدن به اعتراضات در هنگ کنگ گفت: "شواهد و حقایق بی شماری موجود است. اول از همه ، ما در مورد آنچه در خیابان های هنگ کنگ نیز قابل مشاهده است صحبت می کنیم."

با این حال طوری که این سیاستمدار چینی خاطرنشان کرد ، اکنون وضعیت در هنگ کنگ دارد به تدریج به حالت ثبات باز می گردد و حاکمیت قانون در هنگ کنگ دارد به سطح قبلی خود باز می گردد. سیاست "یک کشور ، دو سیستم" همچنان محکم اجرا شده و روابط هنگ کنگ با سرزمین اصلی چین حتماً تقویت خواهد گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала