واکنش تهران به خداحافظی ال جی و سامسونگ با ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سید عباس موسوی
سید عباس موسوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به دنبال قطع همکاری شرکت‌های ال جی و سامسونگ کره‌جنوبی با شرکت‌های ایرانی تحت فشار آمریکا، در توئیتی تاکید کرد که ایرانیان دوستان روزهای سخت را فراموش نمی‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، موسوی جمعه شب در این توئیت افزود: ایرانیان دوستان روزهای سخت را فراموش نمی کنند؛ اما برخی شرکت‌های خارجی که در سال‌ها و ماه‌های اخیر صرفا با پذیرش قلدری آمریکا، ایران را ترک کرده‌اند، بدانند بازگشت به بازار ایران بسیار سخت خواهد بود.

وی تصریح کرد: قانون تجارت می گوید حفظ بازار از ورود به آن سخت تر است.

​بدنبال قطع همکاری شرکت‌های ال جی و سامسونگ کره‌جنوبی با شرکت‌های ایرانی متاثر از تحریم‌های آمریکایی، آخرین تابلوهای این دو شرکت در حال جمع‌آوری از سطح شهر، فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست و مشتریان و خانواده‌ها می‌توانند محصولات جایگزین سام و جی‌پلاس را استفاده کنند.

«سیدعلیرضا موسوی‌مجد» رییس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران به ایرنا گفت: پایین آوردن تابلوهای شرکت کره‌ای سامسونگ از مغازه ها چند وقتی است آغاز شده و در هفته های آینده نخستین محصولات جایگزین سامسونگ با برند سام وارد بازار می‌شود.

به گفته این مقام صنفی، اکنون کارهای مقدماتی انجام و تولیدات آزمایشی آغاز شده است و تا پایان سال تلویزیون و مانیتور و از سال ۹۹ لباسشویی و یخچال تولیدی این شرکت به بازار عرضه خواهند شد.

هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала