روسیه و ایران اصل تمامیت ارضی در جهان را نقض می‌کنند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو
پمپئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو:آمریکا و متحدانش درباره ایران، چین و روسیه با یکدیگر توافق استراتژیک دارند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیت مونیخ اعلام نمود که روسیه، چین و ایران اصل تمامیت ارضی در جهان را نقض می‌کنند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود:«آمریکا و متحدانش علیرغم تفاوت‌های تاکتیکی، درباره ایران، چین و روسیه با یکدیگر توافق استراتژیک دارند.

روسیه در سال 2014  به الحاق کریمه دست زد. تهدیدات سایبری در ایران و فشارهای اقتصادی چین گویای آن است که این کشورها هنوز آرزوی بی ثبات کردن قوانین بین‌المللی را در سر دارند.ایران هنوز جعبه‌ سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراین را تحویل نداده است.

«مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران
ایران به ادعای آمریکا درباره توقیف سلاح‌های ایرانی در دریای عرب واکنش نشان داد

وزیر خارجه آمریکا همچنین ایران را متهم کرد که با موشک‌هایش به عربستان سعودی حمله کرده و نیروهای نیابتی‌اش در سوریه، لبنان و یمن فعالند.

پمپئو آزادی و دموکراسی را ارزش‌های غربی دانست و گفت:«غرب دارد پیروز می‌شود و ما با هم پیروز می‌شویم. فقط جغرافیا نشان نمی‌دهد که غرب کجاست. تمام کشورهایی که به آزادی و دموکراسی احترام می‌گذارد پیرو ایده غرب هستند».

مارس پنجمین سالگرد ادغام کریمه با روسیه بود. در چنین روزی در سال 2014 یک همه پرسی در شبه جزیره کریمه برگزار شد.مردم این منطقه با رای اکثریت تصمیم گرفتند که به میهن تاریخی خود بازگردند. در این رای گیری مردم با 96.77 درصد آرا خواستار جدایی از اوکراین شدند.

این یک رویداد مهم برای کل کشور است. در این روز، کنسرت های جشن در شبه جزیره و در بسیاری از شهرهای روسیه برگزار می شود. همچنین رویدادهای مختلفی وجود دارد که در مورد تاریخ کریمه و اهمیت پیوستن آن به میهن تاریخی صحبت می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала