ایران به ادعای آمریکا درباره توقیف سلاح‌های ایرانی در دریای عرب واکنش نشان داد

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / «مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل
«مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم ایران در سازمان ملل، بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا درباره توقیف کشتی حامل سلاح‌ های ایرانی در دریای عرب را «ادعایی سخیف» خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، «مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل جمعه شب به بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) واکنش نشان داد و آن را «ادعایی سخیف و بی پایه و اساس» توصیف کرد.

وی گفت: اظهارات آمریکا درباره توقیف محموله سلاح ایرانی در دریای عرب، ادعایی سخیف است و تبلیغات نادرست واشنگتن علیه ایران همچنان ادامه دارد.

تخت روانچی تاکید کرد که آمریکا با سوء استفاده از گزارش سازمان ملل سعی دارد ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی معرفی کندف این در حالی است که در این گزارش هیچ گونه اشاره ای به دست داشتن ایران در این حمله نشده است.

ایران یک کشتی آمریکایی را توقیف کرد - اسپوتنیک ایران
توقیف یک کشتی ایرانی حامل اسلحه در دریای عرب

بتازگی نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه ای از توقیب یک کشتی ایرانی با محموله سلاح خبر داد که احتمالا قصد عزیمت به یمن را داشته است.

بنا بر این بیانیه، این محموله شامل 1500 قبضه سلاح کلاشینکوف، 200 نارنجک انداز دستی و 21 مسلسل کالیبر 50 میلیمتری بوده است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد پس از مصادره تسلیحات افرادی حاضر بر روی عرشه این کشتی آزاد شدند.

«مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا دیروز جمعه پس از متهم کردن ایران به ارسال سلاح و مهمات برای یمن، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала