کنگره آمریکا: ترامپ شواهد کافی برای قتل سردار سلیمانی ارائه نکرده است

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر کنگره آمریکا: ترامپ شواهد کافی برای قتل سردار سلیمانی ارائه نکرده است
کنگره آمریکا: ترامپ شواهد کافی برای قتل سردار سلیمانی ارائه نکرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنگره آمریکا اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور شواهد کافی برای قتل سردار سلیمانی ارائه نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، الیوت انگل، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دولت دونالد ترامپ، شواهد دقیقی از تهدید بودن سردار قاسم سلیمانی برای امنیت آمریکایی ها و دیپلمات های آمریکا در سایر کشورها به کنگره ارائه نداده است.

دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
تصویب طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران در سنای آمریکا

در این بیانیه آمده؛ دولت گزارشی با دلایل حقوقی و سیاسی در خصوص حمله موشکی که به کشته شدن سردار قاسم سلیمانی انجامید به کنگره ارسال کرده است. این گزارش به طور مستقیم با ادعاهای دروغین رئیس جمهور مغایر است که وی به ایران حمله کرد تا از تهدید مستقیم حمله به شهروندان آمریکایی و سفارتخانه های آمریکا جلوگیری کند.

به گفته انگل، در این گزارش هیچ اشاره ای به تهدید فوری نمی کند و نشان می دهد که توجیه (حملات) رئیس جمهور به آمریکایی ها به وضوح نادرست بوده است.

کنگره اطمینان دارد که تصمیم دولت آمریکا برای از بین بردن سلیمانی باعث افزایش تنش در روابط با ایران شد و ما را در معرض خطر جنگ با ایران قرار داد، که آمریکایی ها خواهان آن نبودند و کنگره آنرا تصویب نکرد.

وی ابراز امیدواری کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده بتواند سیاست های دولت ترامپ درباره ایران و عراق را در جلسات آینده، در تاریخ 28 فوریه در کمیته امور خارجه مجلس روشن نماید.

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала