پمپئو از ضبط بیش از ۳۵۰ موشک ساخت ایران خبر داد + عکس

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو از ضبط بیش از ۳۵۰ موشک ساخت ایران خبر داد + عکس
پمپئو از ضبط بیش از ۳۵۰ موشک ساخت ایران خبر داد + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو از ضبط یک محموله حاوی ۳۵۸ موشک ساخت ایران به مقصد حوثی‌ها در یمن، توسط نیروی دریایی آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نیروی دریایی ایالات متحده ۳۵۸ موشک ساخت ایران را که به مقصد حوثی‌ها در یمن در حرکت بود، ضبط کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: نیروی دریایی ایالات متحده ۳۵۸ موشک و قطعات اسلحه ساخت ایران را که به مقصد حوثی‌ها در یمن در حرکت بود، کشف و ضبط کرد.

​در همین رابطه پمپئو مجدداً از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحریم تسلیحاتی علیه تهران را تمدید کنند. روز پنجشنبه، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام ادعا کرد كه خدمه ناو موشك‌اندار "نرماندی" هفته گذشته باری حاوی ۱۵۰ موشک هدایت شونده ضد تانک ساخت ایران را در دریای عرب ضبط کرده است.

در تاریخ بیستم ژوئیه ۲۰۱۵، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء قطعنامه ۲۲۳۱ را به منظور حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک  در مورد برنامه هسته‌ای ایران، که توسعه برنامه هسته‌ای تهران را فقط به اهداف غیرنظامی محدود می‌کرد، تصویب کرد. علاوه بر این، این قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران به مدت پنج سال و ممنوعیت تأمین فناوری موشک‌های بالستیک این کشور به مدت هشت سال را شامل می‌شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала