محدود سازی ترامپ برای درگیری نظامی با ایران

© Sputnik / Vitaly Podvitskiمحدود سازی ترامپ برای درگیری نظامی با ایران
محدود سازی ترامپ برای درگیری نظامی با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس سنای آمریکا طی قطعنامه ای اختیارات ترامپ در رابطه با حمله نظامی به ایران را محدود کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سناتورهای آمریکا روز پنجشنبه 13 فوریه طرح قطعنامه محدود کردن اختیارات نظامی رئیس جمهوری آمریکا در اقدامات نظامی علیه ایران در سنای آمریکا به تصویب رسید.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درتوئیتر نوشت:«اکنون زمان مناسبی برای ضعف نشان دادن در برابر ایران نیست و از نمایندگان سنای آمریکا خواست به طرح محدود کردن اختیارات نظامی وی علیه ایران رأی مثبت ندهند. برای امنیت کشور ما بسیار مهم است که سنای آمریکا به قطعنامه محدود کردن اختیارات جنگی علیه ایران رأی ندهد. عملکرد ما در قبال ایران بسیار خوب است و اکنون زمان مناسبی برای ضعف نشان دادن در برابر ایران نیست. اکثر آمریکایی‌ها قاطعانه از حمله اخیر ما برای کشتن سلیمانی، حمایت کرده‌اند».

در توییت دیگر ترامپ آمده است:«اگر دستان من بسته بود، ایران هرکاری دلش می‌خواست می کرد. این قطعنامه پیام بدی را ارسال می‌کند. دموکرات‌ها تنها این کار را برای آزار دادن حزب جمهوری‌خواه انجام می‌دهند. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد».

مجلس نمایندگان آمریکا حدود دو هفته قبل دو طرح مجزا را برای کاهش اختیارات نظامی رئیس جمهوری آمریکا و منوط کردن هرگونه اقدام نظامی علیه ایران به اعلام موافقت کنگره تصویب کرد.

طرح قطعنامه محدود کردن اختیارات نظامی رئیس جمهوری آمریکا توسط سناتور دموکرات تیم کین به مجلس سنا ارائه شده است. بر اساس این قطعنامه، رئيس جمهوری آمریکا برای انجام هرگونه عملیات نظامی علیه ایران نیاز به رأی مثبت کنگره آمریکا خواهد داشت.

طرح اولیه این قطعنامه برای بحث در سنا روز 12 فوریه با 55 رأی موافق در مقابل 45 رأی مخالف تصویب شد. پیش از این نیز دموکرات‌های سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، اقداماتی برای محدود کردن اختیارات نظامی ترامپ صورت داده بودند، اما در نهایت موفق به این کار نشده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала