متهم شدن چینی ها به سرقت اسرار تجاری آمریکاییان

© AFP 2023 / Daniel Leal-Olivasهواوی
هواوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات امریکا شرکت چینی "هوآوی" را به سرقت اسرار تجاری شرکت های ایالات متحده متهم کردند.

به گزارش اسپوتنیک ، وزارت دادگستری آمریكا اعلام کرد ، این شركت دارایی معنوی شش شركت آمریكایی را غصب کرده است.

به نوشته وبسایت وزارت دادگستری آمریكا ؛ مقامات آمریكایی هوآوی و Huawei Device ، Huawei Device USA ،  Futurewei و Skycom ، شركتهای زیرمجموعه آنرا متهم کردند  كه قصد سرقت اسرار تجاری ایالات متحده را داشتند.

همچنین اتهاماتی علیه وانگژو ماین،  مدیر ارشد مالی مطرح شد. وزارت دادگستری آمریكا ادعا می کند هوآوی مالکیت معنوی شش شرکت فناوری آمریکایی را غصب کرده است. نام شرکت های آمریکایی متضرر مشخص نشده است. توضیح داده می شود  که فناوری سرقت شده شامل کد منبع ، فناوری آنتن و فناوری تست ربات است.

هواوی   - اسپوتنیک ایران
هواوی «قاتل» یوتیوب و دیگر سرویس‌های گوگل

وزارت دادگستری ادعا می کند سالهاست که این شرکت چینی از طریق کلاه برداری و فریب ، سعی در کشف اسرار تجاری شرکتهای آمریکایی داشته است . در این بیانیه از جمله آمده است هوآوی قراردادهای محرمانه منعقد شده و همچنین شرایط قراردادها  را نقض كرده ، کارمندان سابق شركت های آمریكایی را استخدام كرده و برای كاركنانی كه اطلاعات محرمانه را از رقبا سرقت كرده اند ، برنامه پاداش تدوین نموده است .

یاداور می شود مقامات ایالات متحده آمریکا از ماه مه سال 2019 به دلیل جنگ تجاری با چین ، هوآوی را با اعمال تحریم هایی از خرید تجهیزات و فناوری از شرکتهای آمریکایی محروم کرده اند. اکنون همکاری این شرکت با شرکای آمریکایی بر اساس  مجوز موقت صورت می گیرد. 13 فوریه 2020 ، دولت ایالات متحده مجوز این شرکت چینی را که قرار بود اعتبار آن 16 فوریه به پایان برسد تا اول آوریل 2020 تمدید کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала