واکنش کرملین به تهدید سفیر روسیه در ترکیه

© Sputnik / Sergey Guneevواکنش کرملین به تهدید سفیر روسیه در ترکیه
واکنش کرملین به تهدید سفیر روسیه در ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ضمن تفسیر وضع موجود در رابطه با تهدید سفیر روسیه در ترکیه گفت در کرملین اطمینان دارند که آنکارا همه تدابیر لازم را برای تأمین امنیت کارکنان سفارت و دیگر اتباع روسیه در این کشور اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بتازگی  آلکسی یرخوف، سفیر روسیه در ترکیه اعلام نمود آخرین حوادث در ادلب ترکیه باعث بپا شدن هیستری ضد روسی در شبکه‌های اجتماعی ترکیه شده و از جمله خود وی را نیز تهدید می کنند . وی گفت:« حوادث بسیار نگران‌کننده هستند. ابتدا افسران روسیه و بعد نظامیان ترکیه کشته شدند و سپس هیستری عجیب ضد روسی در شبکه های اجتماعی بپا  شده است. چند نمونه ذکر می کنم:«با زندگی وداع کنید»، «هیچ کس بعد از مرگتان برایتان گریه نخواهد کرد»، «پایان شما فرا رسیده است» و از این قبیل چیزها.

ترکیه - اسپوتنیک ایران
سفیر روسیه در ترکیه تهدید شد

پسکوف گفت که با وجود وضعیت بسیار پرتنش در اطراف ادلب تماس های بسیار نزدیک در سطوح مختلف از جمله  در سطح روسای جمهور ، انهادهای  نظامی و  تبادل هیئت های کارشناسی بین روسیه و ترکیه ادامه دارد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: "با توجه به وضعیت فعلی پیرامون سفیر ما ، در اطراف رئیس نمایندگی دیپلماتیک روسیه در ترکیه ، ما تردیدی نداریم که طرف ترکیه مطابق با کنوانسیون ژنو همچنین مطابق با روح روابط دوجانبه ما، تمام اقدامات لازم را برای تأمین امنیت سفیر روسیه و کلیه کارمندان سفارتخانه و همه کارمندان شرکت های روسی و  آژانس های خارجی روسیه در ترکیه انجام خواهد داد. "

اخیراً روابط روسیه و ترکیه تا حدی متشنج شده است. پیشتر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در یک کنفرانس خبری  در پاسخ به درخواست اظهار نظر در مورد ادعاهای طرف ترکیه مبنی بر حمله روسیه به غیرنظامیان در شهر ادلب سوریه ، اظهار داشت که «ما این اتهامات را نمی پذیریم».

بچندی پیش رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد:" نیروهای دولت سوریه و روسیه عمدتا به غیرنظامیان حمله می کنند ، نه تروریست ها. هدف آنها این است که این منطقه را اشغال کنند  تا ساکنان آنجا را وادار به حرکت به سوی مرزهای ما کنند".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала