ارسال پرونده پولشویی ایران به دادگاه بحرین

© Flickr / abcdz2000ارسال پرونده پولشویی برای ایران به دادگاه بحرین
ارسال پرونده پولشویی برای ایران به دادگاه بحرین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرونده شستشوی میلیاردها دلار برای ایران از طریق بزرگترین بانک بحرین به دادگاه ارسال شد.

به گزارش اسپوتنیک،  دادستان بحرین روز پنجشنبه از طریق یک بانک محلی (بانک مستقبل) پس از سالها تحقیق، بابت میلیاردها دلار پولشویی برای ایران، پرونده این شکایت را مورد بررسی قرار داد. 

فیفا، فدراسیون فوتبال بحرین را نقره داغ کرد - اسپوتنیک ایران
فیفا، بحرین را به دلیل بی احترامی به سرود ملی ایران نقره داغ کرد

روزنامه الیوم بحرین به استناد دادستان کل این کشور علی بن فیصل البوئینین، خبر ارسال پرونده پولشویی برای ایران به دادگاه بحرین را منتشر نمود.

در این بیانیه آمده است: "دفتر دادستان کل بحرین در پرونده تأمین مالی فعالیت های تروریستی، پرونده های دادسرای عمومی بحرین را از طریق یکی از بزرگترین بانک های آینده بحرین (Bank Mustaqbal) به دادسرای جنایی منتقل کرد. در گزارش های این بانک مبلغ حدود پنج میلیارد دلار به وضوح مشخص نشده است."

وی توضیح داد كه بانك مركزی بحرین در سال 2018 تحقیقاتی را علیه این بانك به ظن نقض عمده قوانین بانكی بحرین آغاز كرد. دادستان کل بحرین در این خصوص گفت: "بانک مرکزی با کارمندان بانک تحقیقاتی انجام داد و ده ها هزار سند را با مشارکت کارمندان وزارت امور داخلی و کارشناسان مستقل بین المللی بررسی کرده است".

در طی این بررسی ها احتمال پولشویی از سوی این بانک برای ایران مطرح شده است.

شایان ذکر است، بانک مستقبل در بحرین در سال 1383 با سرمایه‌گذاری مشترک بانک ملی و صادرات ایران و بانک «الاهلی یونایتد» بحرین تأسیس شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала